Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 795 ggr
Ingetbarainget
1/3/19, 9:00 PM

Övertala? HJÄLP

Jah har velat ha möss i två år nu men min mamma säger alltid nej. Jag har förklarat för henne i två år varför jag vill ha möss men hon säger alltid " Svansen är äcklig och ser ut som en daggmask" eller så säger hon att hon tycker inte om att dem kallas möss eller mus. HJÄLP

Annons:
MonicaLagerquist
1/3/19, 9:07 PM
#1

Så länge du bör hemma så är det dina föräldrar som bestämmer om du får eller inte får skaffa djur. Tjat fungerar ytterst sällan. Sköt skolan ditt rum och var hjälpsamma hemma. Visa att du kan ta ansvar så kanske du på sikt kan få din mamma att ändra åsikt. Om det nu är svansen din mamma har svårt för så fundera på en dvärghamster eller en hamster.

Stolt ägare till fem La permer

Ingetbarainget
1/3/19, 9:09 PM
#2

jah har redan en hamster. jah har A i alla ämnen men hon vill endå inte.

[Kraxi]
1/4/19, 2:29 PM
#3

Vet inte varför dina betyg har något med detta att göra? Det är ett ansvar och inget man bara får sådär. Dina föräldrar bestämmer så länge du bor under deras tak och det kan kanske kännas orättvist, men om du anser att du bör få möss för att du har A i alla ämnen så kanske det är bäst att vänta ändå.

[Ssoklubb]
1/4/19, 3:46 PM
#4

Kraxi. Läs #1 :)

Visa varför du vill ha möss.

[Tisstassen]
1/4/19, 3:54 PM
#5

Jag skaffade mus redan första månaden efter att jag flyttat hemifrån. min mamma var lika dan, hon ogillar helt enkelt möss. det fick jag acceptera, hon ville ej ha en mus under sitt tak och så var det med det 😂 var glad du att du har en hamster! ge all energi och tid till den istället och skaffa mus när du flyttat 😉

LisaR
1/4/19, 9:37 PM
#6

Finns det någon uppfödare i närheten av där du bor? I så fall kanske du kan fråga om ni får komma på ett besök 😊 Många ”låser” sig vid saker som man tycker känns otäckt eller har en obehaglig känsla utav. Men svansar är naturligt. Möss har en extra lång arm att nyttja! Därför också bra balans. Jag själv föder upp både möss, hamstrar och kaniner. Alla som kommer hit för att köpa djur får en genomgång av mina djur där jag visar upp och låter dem (om de vill) klappa de olika arterna samt bekanta sig. För ett tag sedan hade jag på en uppvisning i butiken jag jobbar i med mig möss som sprang fritt i ett dockskåp. Nästan alla blev hänförda och ville klappa eller hålla i en av mössen visade upp sig där i. En del hade just den där ”svansen är äcklig” upplevelsen. Men när jag förklarade vad den är bra för, och de fick själva bilda en egen uppfattning så blev en del faktiskt omvända. Det man kan göra är att upplysa, ge information om musen som sällskap och visa vilka nyfikna, positiva och roliga kompisar de är. Så hitta en uppfödare eller liknande i närheten som ni kan besöka 💕 Min egna mamma som från början inte alls gillade de möss och råttor jag hade har blivit omvänd efter de gånger hon varit djurvakt. Hon talar gott om mössen inför alla som vill ha ett första husdjur till sitt barn bland annat för att de inte är lika strikta nattdjur som tex hamstrar, samt har balansen och gärna klättrar upp längs armen o sätter sig i nacken utan att ramla/kasta sig rätt ut ❤️

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Annons:
Ingetbarainget
1/4/19, 9:48 PM
#7

Vi bor i Uppsala men hon vill inte ens besöka någon uppfödare :(

Calcifer
1/4/19, 9:51 PM
#8

Då accepterar du läget så länge du bor under hennes tak.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

LisaR
1/4/19, 10:06 PM
#9

#7 Då är det bara att acceptera & vänta tills du flyttar hemifrån 😊🐭

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Ingetbarainget
1/4/19, 10:06 PM
#10

Tänker flytta till pappa o aldrig prata med min mamma

Calcifer
1/4/19, 10:09 PM
#11

Så du tänker säga upp kontakten med en förälder för att du inte får skaffa möss? Jösses.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ingetbarainget
1/4/19, 10:21 PM
#12

Är trött på henne. Hon ska alltid säga NEJ till allt. Önskar att dem inte hade väntat 12 år.

[Ssoklubb]
1/4/19, 11:23 PM
#13

#11 Gissar på att ts är ung.

Annons:
Calcifer
1/5/19, 2:11 AM
#14

#12 Du kommer få ungefär tre miljarder nej i ditt liv, från dina föräldrar och andra människor. Det får du lära dig acceptera.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ingetbarainget
1/5/19, 1:22 PM
#15

#14

Jag ska sluta äta mat och inte bo kvar hos henne.

MonicaLagerquist
1/5/19, 1:39 PM
#16

#15 Ja vad får du ut av det? Visar det på mognad?

Stolt ägare till fem La permer

[Ssoklubb]
1/5/19, 1:39 PM
#17

#16 Undrar samma sak.

Calcifer
1/6/19, 2:56 AM
#18

Det enda du uppnår är att de tar ifrån dig hamstern också eftersom du visar att du inte kan vara mogen nog att ta ansvar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: