Annons:
Etiketttävlingar
Läst 574 ggr
ajanki
1/17/19, 7:50 PM

Posta bidrag till månadens mus januari 2019

Posta bidrag och ladda upp foto och skriv berättelse om musen i denna tråd till och med 25/1  

Varje månad ska vi ha en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus. 

Regler: 
  •  Endast ett bidrag per person. 
  •  Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600. 
  •  Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus. 
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ. 
  •  Personlig berättelse på minst 50 ord. 
  •  Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet 💜 

 Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/1 (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden) 

 Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ariama
1/18/19, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Aniz får vara min månandsmus. Rödögd RY, ett år om några dagar. Aniz är en BRA mus, i alla avseenden. Snäll, trygg, social, trevlig, frisk, tålig, lätt att hålla i bra hull (inte för mager, inte för tjock).  Tyvärr tumörer i släkten.

Littlem
1/19/19, 12:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här är Exmoorpony (inne på hästraser som tema). Hon är en nästan exakt reinkarnation av min gamla grabb Obi-wan jag födde fram bland mina första kullar för 8 år sen. Hon är en gosig tjej som är härligt brokig, precis vad jag vill ha! Hon har dendär smäckra kroppen jag gillar. Inte smal men inget extra hull. Hon svänger smidigt runt i gardinringarna och klätterrepen i buren. Hon har fått en kull härliga små kossor som verkar bli lika trevliga som sin mamma ♡

ajanki
1/25/19, 3:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här är SE-Morakullan's Imlink. En söt liten longhairstjej💚 jag har två systrar också men Imlink är den som gillar mig bäst! Hon kliver gärna upp i min hand när jag sätter ner den i buren. Hon gillar att pussas och tassdarrar mycket i handen. Hon är så himla go och mysig!

kattiskogen
1/25/19, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ulvd får bli mitt første bidrag til månadens mus!   Ulvd er 4 månader og bor sammen med sin syster og 4 andre damer.  Den her tjejen er en riktig fegis 😃 Sammenlignet med sin syster som hoopper ned från lekeborden og landar i språng på golvet  så børjar Ulvd å pipe HØGT om hon halkar ned från klattre ting i buren eller på lekeplassen! Men i øvrigt er hon en charmør, kommer opp i handen og er nyfiken på alt :)

Upp till toppen
Annons: