Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 608 ggr
Chinesecrestedlover
2019-01-28 13:45

Glasvattenflaska -lite frågor

Hej!

Jag har skrivit en tråd med lite frågor kring glasflaskor, ni får gärna gå in på länken och svara för det gäller även mina mössSkämtar

https://rattor.ifokus.se/discussions/5c4eeff58e0e7430d82aeaa0-glasvattenflaska-lite-fragor?discussions-1

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Alwyn
2019-01-28 17:57
#1

Jag har den med moroten i. Jättebra!!!

Brummebo
2019-01-28 18:18
#2

Jag har Trixies med en majskolv i och tycker den funkar bra :)

Nordanälvens
2019-01-29 02:55
#3

Jag har den med majskolv i, den med morot i och Classics egna. Classics är bäst tycker jag, den har jag inte haft nåt problem med hittills. De andra kan det bli stopp i så jag testar alltid flaskorna en till två gånger om dagen. De är lite väl läck-fria ibland :p

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Chinesecrestedlover
2019-01-29 11:08
#4

Tack för allas svar 🙂 

#1 och #2 Ok, jag börjar få en känsla av att glasflaskorna är hyfsat lika i kvaliteten och att det inte spelar någon jätteroll vilket märke man väljer, känns ju bra.  

#3 Nu kommer du ju med precis det svar jag hade hoppats på inte skulle komma…vill ju verkligen inte riskera stopp😮.  

När du skriver Classics menar du då de vanliga flaskorna i plast (som jag har typ. ett ton av, haha) eller finns det glasflaskor också? Tror inte jag har sett andra glasflaskor än de #1 och #2 pratar om…förutom en med en kanin och något annat djur på (vet inte vad det är för märke). 

Jag har i och för sig upplevt stopp med plastflaskor också (för länge sedan när jag hade marsvin…alltså några av mina första marsvin, jag har marsvin nu med…men ja…). Då hade jag dock sån tur att de själva högt och tydligt talade om att "VI HAR INGET VATTEN HÄR DU! HALLÅ! VI ÄR TÖRSTIGA!"  (fritt översatt från typ. WHIIIIIIIIIII-WIIIIIIIIIII-WIIIIIIIII!). De ställde sig dessutom upp mot burgallret och stirrade på mig när jag gick förbi…så svårt att missa att de ville nåt! Haha, marsvin😉😍

ariama
2019-01-29 13:10
#5

Haha, de är för roliga! Eller kloka.
Till och med möss kan säga till, fast de låter inget, det är deras problem. Funkar alltså inte på långt håll.
Men jag har haft möss som tagit tag i min fingertopp med tänderna, inte hårt, inte bitit, bara hållit tag och dragit, och släppt, och så gjort om det. Otvivelaktigt något de ville! Och då upptäckte jag att jag glömt ge dem vattnet!

Chinesecrestedlover
2019-01-29 13:46
#6

#5 Ja, haha, de kan ibland de små liven😍. Näe, andra djur kan ju inte skrika som ehm…stuckna grisar😉 Det gick ju verkligen inte att missa att de ville nåt och de hade ju hö m.m. så jag gick ju såklart och tittade och insåg att det inte kom en droppe ur Vattenflaskan hur mycket man än var där och pillade! 

Vilka söta små möss❤️

Annons:
Grodan
2019-01-30 11:51
#7

Jag tycker faktiskt att de flesta vattenflaskor är av dålig kvalitet. Den enda jag gillar är ferplast variant där man kan ta isär alla delar och diska - även ner till kulorna i röret. Annars tycker jag att lab.flaskor är bäst. Det händer sällan olyckor i burar med lab.flaskor och mössen  kan inte bita sönder dem. Men givetvis är de ju svårare att ha i vanliga burar, eftersom de är designade för att ligga på ett speciellt sätt i lab.bur.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2019-01-30 15:19
#8

#4 Ja, det är inte ofta det händer nuförtiden att det blir stopp men jag tycker det lättare blir det med helt nya flaskor. Classic har en kollektion med glasflaskor men jag har bara sett dom en gång i butik och inte en enda gång i onlineshoppar. Den gången jag såg i butik så hade de bara stora i storlek kanin men jag köpte en ändå och den är helt klart bäst. Köpte på Göteborgs zoologiska, bläbutik jag inte gärna handlar hos pga inkompetent personal och ganska kass djurhållning, så hade gärna velat hitta just de flaskorna någon annanstans.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Tsunamis
2019-01-30 15:25
#9

Glasflaskan kan man få skaka lite när de är nyss fyllda för att få in lite luft både i flaskan och i pipen. Annars kan det bli stopp och djuret inte får ut något vatten.

Nu är ju råttor större djur och kanske kan få fart i kulorna tillräckligt hårt för att få in luft själva det vet jag inte.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: