Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 944 ggr
[dynamitella]
2019-03-14 00:42

Planerar att ta fram RY merle med vitt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då jag inte har hittat några RY merle med vitt, så har jag planer att göra en parning och jobba mot det målet.
Det går därför redan nu att lägga en intresseanmälan på RY-ungar utan tecken, som kommer bära på merle och vittecknat samt satin. Det kommer troligt bli några över från den första kullen, och jag ser gärna att de kommer till någon annan med samma intresse (RY merle med/utan vitt).

Hanen är RY merle. Agouti-baserad samt bär på blått längre bak i generna.
Honan är RY piebald satin, banded i generna.
Superfint temperament, kommer från samma uppfödare men olika linjer. 

Obs, jag är medveten om att ratiot på bilden inte är korrekt. Det är mer en visuell representation av vad mitt mål är (Musen längst ned till höger).

Annons:
ariama
2019-03-14 08:32
#1

Vill bara sätta en tass här, och säga att jag tycker det  låter väldigt roligt och spännande med ditt projekt! Följer med glädje.

Några nya möss kan jag däremot inte planera att köpa för tillfället.  Har just nu så det räcker en livstid! 😃 (mus-livstid).

Littlem
2019-03-15 00:20
#2

Är intresserad :) Och grymt imponerad över hur duktig du är på att skissa!

[dynamitella]
2019-03-15 12:43
#3

Vad roligt :)
Jag noterar din intresseanmälan. 
Tack!

[dynamitella]
2019-05-16 14:07
#4

Tyvärr har avelshanen fått avlivas till följd av ett sår som gjorde att han nästan kliade bort sitt öra under loppet av några dagar. Mycket hemskt och sorgligt.

Projektet är därför lagt på is. Hittar jag en röd broken hane kanske det tas upp på nytt, men som det ser ut nu är alla planer nerlagda.

ajanki
2019-05-16 15:21
#5

#4 Så tråkigt! Beklagar sorgen 💙

ariama
2019-05-16 15:22
#6

Så tråkigt.

Annons:
Littlem
2019-05-16 22:00
#7

Nej vad tråkigt :( låter som staffe-sår. De brukar dyka upp rätt plötsligt och bli stora fort. Kanske kan baka en röd broken åt dig!

Novachan
2019-05-18 13:20
#8

Tråkigt att höra. Hoppas du hittar en ny passande hane!

Upp till toppen
Annons: