Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 740 ggr
Lucifer.666
2019-04-08 17:23

Duna Fun large?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har funderingar på att skaffa min första mus och undrar om Ferplasts duna Fun large skulle bli en bra bur. Samt om ni har tips på hur man skulle kunna inreda buren. Tack på förhand <3

Annons:
91Marran
2019-04-08 17:47
#1

Jag tycker att det blir en bra bur. :) Hade själv köpt en sådan om jag hade möss. Den är stor, rolig och mycket klättermöjligheter.

Mvh
Mig

Lucifer.666
2019-04-08 23:41
#2

#1 okej, tack :)

Galenidjur
2019-04-09 14:21
#3

Jag däremot hade aldrig köpt en sån bur. Den är inte nödvändigtvis dålig, men väldigt opraktisk.  Blir ju svårt att både inreda den och komma åt mössen när man ska ta ut dem. Tycker att en helt vanlig platslåda är bäst. Det är dessutom mycket billigare.

Typ såhär (fast man behöver inte ha en sån stor. bara den är laglig). Man behöver inte ens sätta på nät . Hade en annan lådbur utan nät.

https://mus.ifokus.se/discussions/51f51ca68e0e745251000baf-bilder-egenbyggd-bur

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lucifer.666
2019-04-09 23:45
#4

#3 åh, okej. Tack för tipset :)

monsi
2019-04-10 07:04
#5

Har den största till mina stora flock honor och är nöjd med den. Hyllor och rör får man dock göra rent väldigt ofta och det röret som går utanför buren kissar de gärna i så det kommer på golvet. Många andvänder alsaka hamsterbur och personligen tycker jag att den verkar bättre även om den är lite mindre än min om jag minns rätt 🙂

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Ellbeng
2019-04-14 09:31
#6

Jag har tänkt att köpa en sådan bur. Men köpte en annan med avsatser över hela grunden och eftersom jag inte helt kunde få ut dem, valde jag att ta bort avsatserna. Nu kan jag byta inredningen lite hur som helst osv. Enligt mig går det utmärkt att köpa den buren. Man kan ju alltid ta bort och lägga till olika saker.

Annons:
Galenidjur
2019-04-16 10:08
#7

fortfarande betydligt billigare att köpa en plastlåda tycker jag. Man får mycket mer yta för mycket mindre pengar. Speciellt om man ändå tänker ta bort hyllorna som är innuti buren?  Plus att sånna där rör brukar bli riktigt äckliga eftersom det är  rätt vanligt att smådjur hellre använder dem som toalett precis som #5 säger. ´Det gjorde min gamla hamster också och jag fick städa de där rören stup i kvarten. Slutade med att jag tog bort dem.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: