Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 788 ggr
Alwyn
2019-04-11 18:12

Busar på rymmen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Igår va natalerna Duva, Dansa och Drömma på rymmen! Jag fann dem klättrandes mellan väggen och buren på morgonen. De hade visst gnagt ett hål rakt genom burväggen 😱😂 Nu har de fått sitta i tråkbur medans jag reparerade och förnyade buren.

Annons:
ajanki
2019-04-11 18:16
#1

Vilken tur dom kom tillrätta! Det där med att gnaga sig ut är det som jag tycker är jobbigast med nataler. …. Jag har ju mina i akvarium men önskar att dom kunde sitta i vanliga burar.

Alwyn
2019-04-11 22:21
#2

Ja där hade jag en himla tur! Om de hade hunnit hoppa ner på golvet skulle de nog inte levt idag. Ja… det är himla olika hur mycket de gnager tycker jag. Har haft många olika nataler i den buren utan att de försökt gnaga sig ut. Extra gnagiga brudar tydligen! Jag bytte efter städ och renovering, så nu bor D-bröderna där istället och brudarna fick vitrinet. Alla verkar nöjda 😊

IsabellsHamsterhem
2019-04-11 22:39
#3

Låter som dem haft väldigt kul! :O
Då kanske jag ska vara glad att mina "bara" hunnit bita sönder en vattenflaska och gjort en till ingång i ett av husen!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Alwyn
2019-04-12 08:12
#4

#3 Säkert 😂 Ja nya ingångar i husen är en klassiker, det gör både mössen och natalerna här.

Persilade
2019-04-12 17:36
#5

Knasbrudar 😊❤️ har haft en mus som gjorde så, vår fina och charmiga Mercy. Mercy gnagde rakt igen plasten och släppte ut sig själv, ungar och kompisar ett par gånger. Som tur var bodde de på köksbordet åh ner därifrån kom de inte 😅

Alwyn
2019-04-12 20:21
#6

#5 😂😂😂 sicken kompis 💕

Annons:
monsi
2019-04-13 13:29
#7

Innan jag hittade rätt bur till Pool rymde han ducktig. En gång hittade råtthonona honom bakom ett skåp i köket. Den gången såg han lättad ut över att jag hittade honom.. Den buren han har nu har han ännu inte gjort några försök att rymma från, eller så kom han fram till att det är tryggast i buren med tanke på vad som finns utanför 😂. Innan har han gnagt sönder, öppnat dörrar som borde varit omöjliga att öppna. 🤔. Bäst var när han lyckades få upp terrariumet genom att fixa silikon listerna 😡.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alwyn
2019-04-13 16:17
#8

#7 ja de är inte dumma iaf 😁

monsi
2019-04-13 18:28
#9

Nä det är de inte ☺

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
2019-04-13 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Då är mina dumma då. 😃 De rymmer inte alls, och inte gnager de heller, annat än på tillåtna saker.
Fast det förstås, jag har ju bara vanliga domesticerade möss, inga nataler.  😛

Alwyn
2019-04-13 21:46
#11

#10 jo men det är stor skillnad på möss och nataler. Om mössen inte hade sin rädsla för höjder skulle de också dra. Sen syftade jag inte till rymmandet när jag skrev att de är smarta, utan till att Pool öppnat dörrar. 😜 Olika nataler gnager olika mycket men visst, generellt sett gnager de mer än möss 😊

ariama
2019-04-14 05:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ja, det är smart att öppna dörrar. Det kan inte mina. Fast jag har förstås inga dörrar i mus-storlek.
Om mössen inte hade sin rädsla för höjder … det finns möss och möss. Mina är lugna, det finns möss som både rymmer (från höga höjder) och gnager. Och om det gäller att "dra" - släpper jag ut dem på golvet så "drar" de inte precis. (nåja, några gör)
Så, jo visst är det skillnad på möss och nataler. Det är ju inte bara två olika djurslag, utan de är ju också olika mycket domesticerade.
Jag tycker ni gör ett toppenjobb med era nataler. 🙂

Alwyn
2019-04-14 07:07
#13

#12 ja visst är det stor skillnad på flera sätt. Jag hoppas avelsarbetet med natalerna kommer till nytta. Vore kul om vi va fler som jobbade med temperamentet. Kanske fler vill börja snart 😊 Jag håller tummarna!

Annons:
Upp till toppen
Annons: