Annons:
Etiketttävlingar
Läst 636 ggr
ajanki
4/11/19, 6:25 PM

Posta bidrag till månadens mus mars 2019

Ja, ni ser rätt!! Jag har ju totalt glömt bort månadens mus så nu tar vi mars lite sent och snabbare på det så att vi hinner med April också 😉 Posta bidrag och ladda upp foto och skriv berättelse om musen i denna tråd till och med 25/4 Varje månad ska vi ha en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus. Regler: Endast ett bidrag per person. Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600. Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus. Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ. Personlig berättelse på minst 50 ord. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet 💜 Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/4 (omröstning sker sedan endast till den sista i månaden) Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
4/11/19, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den här lilla fuzzytjejen tog mitt hjärta med storm. Hon har inte vart i nån popcornsålder utan bara legat i min hand och tittat på mig och tassdarrat💙 Hon är helt underbar! Jag hoppas få lång tid med henne. Lilla , söta Nia 💛

IsabellsHamsterhem
4/11/19, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är lilla Skalman!
Han kom hit när han var yttepytte liten då de var två i kullen som blivit väldigt små och inte riktigt fått den näring de behövde från mamman. Så jag erbjöd att ta hem dem för att ge dem lite extra kärlek och mat. Hans kompis dog tyvärr dagen före jag fick hem dem så det var denna lilla kille som fick flytta hit!
Först fick han bo i en väldigt liten bur för att jag skulle kunna hålla koll på honom bredvid sängen, men det tog inte många veckor innan han blivit rund om magen och kotorna i svansen syntes inte längre!
Nu är han 5 månader och är bara lite mindre än en normalstor mus. :D Vilket var svårt att föreställa sig när man fick hem honom och han bara vägde 11g.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

ariama
4/12/19, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det här är June, en ung agouti-dam på 2 1/2 månad. Lite blyg men snäll, rar, nyfiken och vacker.  Och 50 ord ska jag få ihop …
Hon bor med ett gäng syskon, och trevliga Juicy är mamma. Pappa är Vattnadals vackra Halcon som blev BIS1 i standard på Minnesutställningen i november förra året.
Sådär, nu har jag passerat femtio ord. 😃

Persilade
4/12/19, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det här är SE-Persilades Ginger. Hon är vår lilla krulltufsboll. Charmig som få och en stark liten överlevare! När Ginger föddes var hon hälften så stor som sina syskon och jag trodde inte att vi skulle få behålla henne. Men hon kämpade på, kravlade för att ta sig fram till mammas mjölk. Bufflade undan de gigantiska syskonen och krävde sin rätt 😍. När syskonen börjat utveckla ordentlig päls var Ginger nästan naken. Det kan man inte tro nu! ❤️

Alwyn
4/16/19, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag tänker att lilla Bilbo 3,5 vecka kan få vara med här. Det va en högt oväntad kull och jag har jobbat som en galning de senaste veckorna, så jag hade inte haft tid att umgås med dem alls. Men när de fyllde tre veckor bestämde jag mig för att hälsa på dem lite. Bilbos första reaktion var att skrika högt och kasta sig iväg från handen. Nä, vad är det här för skitmus tänkte jag. Men när jag väl fått upp honom i famnen och han insåg att jag inte va farlig blev han världens ljuvligaste 💗 Nu kommer han självmant och är en supertrevlig grabb som jag gillar skarpt. Alla är vi värda en andra chans.

monsi
4/24/19, 10:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vi var på tropikmässan. Vi skulle inte köpa möss. Yngsta sonen fick hälsa på en liten mus flicka och det sa bara klick. Hon kommer fram varje gång han kommer till buren de har en speciell kontakt de två.❤. Det hadde varit någon innan som tittat på den lilla tjejen men de valde bort henne för hon haft ungar en gång, något jag är tacksam över för annars hadde vår yngste son aldrig fått träffa sin Snuttan och inte fått uppleva kräleken från en liten mus som avgudar honom. ( inte bästa bilden vet men talande)

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: