Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 536 ggr
ariama
2019-04-23 12:23

Gissa färgerna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De är 10 dagar, satin.  Mamman cinnamon och pappan agouti, och båda kan bära self (otickat).  Hör till min "gamla RY-stam".
De är så här mörka och glänsande och skiftar fullständigt i olika vinklar.  Alltså inte direkt dåliga foton, utan så här ser de ut…

Annons:
ariama
2019-04-23 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Några bilder till. Kolla öron- och fot-färg. 😃
Jag är faktiskt inte helt säker på färgerna själv! 2:an är "problemet". Så det blir en gissningstävling där jag inte själv har fullständigt svar än.

Novachan
2019-04-23 14:18
#2

Jag vill kalla dem mörk choklad ❤️🤪

ajanki
2019-04-23 16:47
#3

1 och 3 ser ut som sable? 4 sotad agouti och 2 choklad. Har jag nåt rätt? 😉 Jag har alltid svårare att se på bilder, det är lättare när man kan blåsa i pälsen och kolla nära 😀

ariama
2019-04-24 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det är inte lätt att se från foton. Och inte blir det bättre på datorn som också kan visa lite olika. Dessa har jag haft svårt med live till och med.  Men ni är duktiga!

Idag är de 11 dagar, och först nu kan jag med säkerhet säga vad de är.  Det tar ju tid för pälsen att växa ut i sin fulla längd, och när det bara är "topparna" som tittar fram kan det vara förvillande.

De två agoutina har jag sett flera dagar (3. och 4.). Sotningen finns där mer eller mindre hos alla.
1. är cinnamon, och det har jag också sett ett tag, med ganska stor säkerhet, men har ibland funderat om den också varit agouti.
2. har ibland sett ut som agouti, ibland som cinnamon. Ibland har 1. och 2. till och med haft "ry-känningar" fast det har jag aldrig trott på.

2. är chocolate.
Alltså: Cinnamon, chocolate, agouti, agouti. Problem solved.

Nordanälvens
2019-04-26 01:27
#5

Sååå läckra! 😍

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Upp till toppen
Annons: