Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 538 ggr
Wilma.frågor
5/31/19, 4:17 PM

Utomhus?

Hejsan! Jag har tre små sötnosar hemma. Jag undrar bara om ni tycker att man kan ta ut de nu på sommaren. Är på landet och de fick följa med:).

Annons:
Alwyn
6/1/19, 8:28 AM
#1

När demperaturen är samma som inomhus och om det inte blåser, går det bra. Se bara till att de har skugga och möjlighet att gömma sig 😊

ariama
6/1/19, 9:19 AM
#2

De bör ju knappast bo utomhus, om det är vad du tänker dig. Tammöss är inte som att ha kaniner eller marsvin. Jag vet inte heller vitsen med att ha dem ute. Möss är av naturen skygga och "dolda" djur. Var ser/hittar (eller bara "hör") du vilda möss någonstans? Mus musculus alltså, inte sorkar eller skogsmöss som ju är en annan sak.
De vilda möss (Mus musculus) som jag kommit i kontakt med under mitt liv, har funnits i skrubbar, garderober, bestickslådan (😮), knaprande mellan väggarna i mitt hus, i foderbingen i magasinet, inne i hönshusets väggar och ibland i matskålarna (inomhus), i stallet mellan höbalar, osv, osv.

Park Charlie
6/1/19, 2:04 PM
#3

Jag brukar ta med mina ut i ungefär 10-15 minuter när temperaturen är desamma som i rummet där buren står. Men ha dem bara inte i solen eller där det blåser. Har du en inhängnad för hamstrar så kan man sätta kartong/plankor längst ner runt gallret så dem inte kan ta sig ut och sätta ner lite leksaker och kvistar som dem kan klättra på, jag brukar även har en låda med fint jord som dem älskar att gräva i :D Men släpp inte blicken från dom, de kan ta 1 sekund sen så är dem borta eller så kan ett annat djur lyckats fånga dem.

Upp till toppen
Annons: