Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 455 ggr
Petra96
8/19/19, 1:00 PM

Nataler och möss tillsammans?

Hej, jag har sett att flera har de tillsammans men förstår inga fördelar med det? Kan de inte få ungar tillsammans? Mvh Petra

Annons:
alidaolsson
8/19/19, 1:57 PM
#1

Fördelen är väl att ensamma hanar kan få sällskap 🙂 De kan inte få ungar tillsammans.

❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.

Petra96
8/20/19, 9:33 PM
#2

Okej tack för svar, då vet jag ^^ Då kan jag kanske testa med min hane att ha med min natalhonegrupp, tvekade iom jag inte ville ha ungar mellan dem ^^

Alwyn
8/21/19, 8:54 PM
#3

Läs på noga om nataler först. Det är inte en passande art för alla och utan erfarenhet av bägge arter tycker inte jag man ska försöka blanda dem. Det är långt ifrån alltid en hanmus är snäll mot natalerna. Hon-nataler måste vara väldigt unga när man sätter ihop dem och det krävs mycket kunskap för att kunna se om de inte trivs ihop.

Petra96
9/9/19, 3:22 AM
#4

Hej, jag har lång erfarenhet av båda arterna men min hane går ihop med några andra hanar nu utan problem så kommer inte testa ändå ^^ Mvh

CupcakeGod
9/21/19, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Enligt min egen erfarenhet verkar möss och nataler verkar fungera utmärkt tillsammans. 

Min två natalhanar bodde tillsammans med tre honor livet ut och trivdes bra. Det förvånade mig att två olika arter kunde leva i sådan symbios som mössen och natalerna.  

Mina natalar var var ovanliga vänliga. De var mer som tamråttor än möss - lugna, klättrade upp i handen, somnade i under tröjan och var inte bitska.

Upp till toppen
Annons: