Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 347 ggr
evelinaa.
8/29/19, 4:17 PM

Terrarium

Hej jag undrar ni som har exo terras terrarium vilken storlek har ni och självklart uppskattas svar även om det är ett annat terrarium :D Jag funderar på att köpa det största till 4 mushonor 90x45x90 men det kanske blir för stort? :O Anledningen att jag vill byta från akvarium till terrarium är att det känns schysstare att kunna ta kontakt framifrån istället, mina möss jag har nu är ganska rädda av sig. Eller vad tror ni? :)

Annons:
IsabellsHamsterhem
8/29/19, 5:55 PM
#1

Jag har en Skyline Alexander till mina mushonor, varit 3 i nuläget men kommer bli fler. Bra storlek och bra utrymme. Tycker inte att ditt blir för stort för 4 honor, men det är viktigt att du då har rätt bra kontakt med dem innan du släpper i dem då de annars lär vara svåra att få tag på :) 
Tänk på att terrarium ofta har dåliga ventilation än akvarium, iaf enligt min erfarenhet :)
Finns ju dock mindre exoterra med nättak, de kanske hade kunnat vara något?
Jag har ett sådant som är 45x45x60cm som jag ev tänkt ha som musbur då man kan bygga bra på höjden och det är bra ventilation :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

ariama
8/30/19, 9:17 AM
#2

Ju större desto bättre förstås, men det gäller inte för rädda möss som tenderar att bara bli räddare ju större bur de har.  Är mössen rädda är det, som du skriver, bättre att komma framifrån (från samma nivå) än uppifrån (som rovdjur som kastar sig över dem).
Det är ganska knepigt (och tråkigt/sorgligt) att ha rädda möss, tycker jag, som lägger tyngdpunkten på att föda upp tama och sociala möss.

Nu vet jag inte hur rädda dina möss är, eller på vilket vis, men kanske ska du först fokusera på deras rädsla, och hur du vill och kan göra med den? Och sedan därifrån fundera på vilken bur som passar er (både dig och mössen), i er situation, bäst?

Det finns massor med inlägg här på Mus.iFokus om rädda möss. Använd sökfunktionen! Om du vill förstås. 🙂

Upp till toppen
Annons: