Annons:
Etiketttävlingar
Läst 470 ggr
ajanki
9/5/19, 9:03 AM

Posta bidrag till månadens mus september 2019

Posta bidrag och ladda upp foto och skriv berättelse om musen i denna tråd till och med 25/9 Varje månad ska vi ha en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus. Regler: Endast ett bidrag per person. Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600. Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus. Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ. Personlig berättelse på minst 50 ord. Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet 💜 Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/9(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden) Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ariama
9/5/19, 9:16 AM
#1

(tänker inte  glömma!   🤓) 

ajanki
9/5/19, 1:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det här är min fina abykille Ulan 💙 han är väldigt glad, snäll och go. Älskar att vara med mig och att bli pussade på. När jag såg att han var aby (då han var runt 11 dagar) så blev jag så himla glad! Jag köpte min första aby för 10 år sen och har sen haft nån abykille hela tiden. Att han också är en av mina favoritfärger gör ju inte hans attraktion mindre för mig 😀älskade lilla kille 💙

IsabellsHamsterhem
9/6/19, 4:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Detta är Crystal, en av ungarna i min första kull.
Till skillnad från sina syskon så är han lite mer tillbakadragen, och är minst i kullen. Han har varit lite osäker i handen och varit lite stressad på axlarna, men han har äntligen hittat sitt favoritställe att vara på, nämligen innanför tröjan! ❤️

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

monsi
9/7/19, 7:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Leo vår första engelska mus. En kille med mycket fart. En liten Huddini som älskar att utforska och upptäcka världen. Han är en liten utmaning att ha kvar i buren samt sysselsätta/ aktivera men det är bara posetivt. En morgon satte jag honom i äldsta sonens skor utan att hans vetskap 😇. Sonen tog skorna utan att titta och Leo dök upp som gubben i lådan från skon 😂. Vi fick alla ett gott skratt.😊

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
9/13/19, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Det här är unga fröken Rebecca! 
Hon är bara sex veckor och 4 dagar. Mamma är en av mina favoritmöss Erita som får 9 björnar av 10 möjliga * när det gäller sällskapsmus-talanger á Björndals-kriterier! Rebecca har redan kvalificerat sig till liknande nivå. Rar som sjuttsingen, nyfiken, social  och tillitsfull.
Pappa Rybs är även han en underbar grabb , så hon har bra påbrå, med flera  generationer favoritmöss bakom sig.
Att vara en bra och trevlig sällskapsmus är ju högsta prioritet i min uppfödning.

(* En mus med 10 björnar är ännu inte född, vad jag vet. Jag måste ju ha lite reserv-björnar kvar om "den helt perfekta musen" skulle dyka upp  😉 )

Nordanälvens
9/14/19, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här är Nordanälvens Challenger, en drygt 9mån gammal natalgrabb som har tagit väldigt lång tid på sig att mogna. Han har alltid varit hanterbar och aldrig bitit men inte riktigt visat de egenskaper som jag vill ha hos mina nataler. Men med tanke på att det tog lång tid för pappa Traktor att mogna och vilja vara med mig så tänkte jag att "äsch, vi väntar lite till och ser hur det blir". Så jag lät honom vara i några månader (förutom att jag har matat ur handen och smekt honom i ansiktet). Oftast tycker jag natalerna börjar mogna först när de blir runt 3-4mån, men nu har jag fått erfara att det verkligen kan ta ännu längre tid! Det gör mig otroligt lättad att jag har sparat nästintill varenda unge ur mina natalkullar. Challenger var nånstans runt 7mån när jag började se en annan sida av honom. Nuförtiden är han extremt lik pappa Traktor i temperamentet, förutom att pappa Traktor väldigt tydligt berättar med munnen (greppar men biter inte) när han inte vill längre. Challenger vill komma upp, han vill ligga i min ficka eller luva och han tycker om när jag smeker honom på kinden och pussar honom. Pussar erbjuds i massor hos mig!

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
ajanki
10/3/19, 1:49 PM
#7

Omröstning kommer ut så fort jag har möjlighet att lägga ut det eller får hjälp.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: