Bur, strö, inredning & tillbehör

Burbygge

2019-10-09 18:42 #0 av: Paunda

HejđŸ‘‹đŸ» hĂ„ller just nu pĂ„ med ett burbygge, dĂ„ jag inom snar framtid tĂ€nkt skaffa nĂ„gra mushonor.

Köpt ett detolf-vitrinskĂ„p som jag har som grund och bestĂ€mde mig för att göra ett upphöjt snedtak, sĂ„ inga katter kommer att sitta pĂ„ nĂ€tet. Är snart klar med bygget, bara nĂ€t och smĂ„fix som saknas.

Men kĂ€nner mig lite nojjig. LĂ€st att tall inte Ă€r sĂ„ bra, sĂ„ tĂ€nkte kolla om ni vet hur det kommer funka med att brĂ€dorna Ă€r av furu? Är det farligt om dom skulle gnaga pĂ„ trĂ€et? Behöver jag klĂ€ in trĂ€et med nĂ€t eller plexiglas utifall dom gnager pĂ„ det?

Tacksam för svar😊

AnmÀl
2019-10-09 19:40 #1 av: Lona

Men Ă„h, vad fint! đŸ€©

"Glass löser allt!" /KĂ€lla GlassgĂ„rd, Öland
Toktantens dagbok - Om hÀstar, hundar och livet i största allmÀnhetBlomma

AnmÀl
2019-10-10 10:48 #2 av: ariama

Vad tjusigt!
Jag skulle inte bry mig om att klĂ€ in trĂ€et med nĂ„got, tror knappast det skadar dem att gnaga pĂ„ det, om de nu skulle göra det.
Möss Àr sÄ olika (som jag alltid tjatar om), och de Àr olika mycket "gnagiga" ocksÄ. Du kan ju ha nÄgra pinnar i buren om du Àr orolig, frÄn nÄgot gnagvÀnligt trÀdslag, som de kan gnaga pÄ istÀllet.

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.