Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 449 ggr
Mirriz
10/19/19, 4:10 PM

Skaffa möss!

Hejsan!

Jag är sugen på att skaffa möss men inte helt säker än. Jag har läst på en hel del och har lite frågor som jag hoppas ni kanske kan svara på :). Eftersom jag har katter hemma vill jag ju såklart ha mössen skyddade från de och då är min plan att ha de ute i vårt isolerade kaninstall. Min första fråga är, kan man ha kaniner och möss i samma rum (de kommer inte komma i kontakt med varandra) eller sprider de bakterier som är dåliga för nån annan eller helt enkelt inte tål luftburna partiklar från varandra (som hö m.m.)? Det är som minst 10 grader där ute och det går att sätta in ett element om man vill ha det varmare. Vilken temperatur mår möss bra i att vistas i? Har läst en del en alla säger så olika ;).

Har ni något annat bra tips eller något som är bra att veta innan man köper möss skulle jag bli superglad!

Annons:
Alwyn
10/23/19, 8:23 PM
#1

Jag skulle ha dem inne i huset istället, på kattsäker höjd. Stallet känns inte som en bra miljö för dem. Dels kylan men även risk för vilda möss och drag.

ariama
10/24/19, 6:04 AM
#2

Instämmer med Alwyn.
Vad gäller temperatur så går jag själv inte under 15 grader. Vanlig rumsvärme för människor passar dem bäst.

Mirriz
10/25/19, 5:54 PM
#3

Okej tack för svar!

Upp till toppen
Annons: