Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 498 ggr
evelinaa.
2019-10-29 08:07

Omplacering 2 honor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

(Malmö) Jag har nu kommit fram till det tuffa beslutet att det är bättre att Vilse och Blyger kommer till ett nytt hem om någon är intresserad. Dom är båda honor och är köpta i djuraffär 11 Juli.

Vilse är lite speciell då hon bara tål sin burkompis Blyger, meningen var att dom skulle bo ihop med mina 2 andra möss men hon bet dom så dom fick sår. Hon har även börjat attackera ens händer när man stoppar ner dom i buren vilket jag tror har kommit från att katten en gång flög upp på buren när hon låg och sov i ett hängande hus (ingen mus kom till skada och hon var nyfiken och attackerades inte innan händelsen). Katten är inte tillåten i rummet efter det men jag känner att det inte blir bättre med hennes rädsla/beteende och jag känner att hon blir mer och mer understimulerad.

Blyger är som namnet avslöjar väldigt blyg. Hon är superlugn i handen men rädd när man pillar i buren och springer och gömmer sig. Jag tror att hon inte kunnat utvecklas och blivit mer lugn och trygg för att jag undviker att ta kontakt med handen för jag är lite rädd att Vilse ska attackera.

Så finns det någon som vill ha en attackerande (från början supergo och snäll) och en blyg liten mus så hör av er.
Jag ska snart flytta och i det huset finns inget rum jag kan stänga in buren från katten, det är också därför jag känner att det är bra om dom får flytta 😢

Annons:
TheCottonCandy
2019-11-11 19:50
#1

Om det skulle vara panik kan jag alltid ta dem tillfälligt och sedan leta efter ett nytt bra hem till dem. Jag har redan 2 andra honor och en hane. De kommer då självklart inte bo med de andra. Haft möss och flera andra djur i flera år så är helt van :)

Bor i Kågeröd. Skriv om det är aktuellt :)

Upp till toppen
Annons: