Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 509 ggr
Petowner
11/20/19, 3:17 PM

Hittade smittan

Hej allihopa, Det var ju ett tag sedan som jag berättade om att jag blivit sjuk och mina möss var ju också sjuka. Men nej det var inte samma sjukdom som jag hade fått och jag fick inte smittan av fåglarna heller. Jag hade smittats av tarmparasiter när jag var utomlands på semester och det var innan jag köpte mössen. Någon månad innan åkte jag utomlands och tänkte inte på att jag kunde ha smittats med något där. Nu har jag fått maskmedel och läkaren tror det är nån typ av nöt bandmask. När jag är helt frisk igen ska jag starta om igen och skaffa nya fina muskompisar. Jag tänker köpa en jättestor bur och starta med några fina honor och ta det lugnt och bara ha det mysigt ihop. Om jag sedan tycker det fungerar bra så kanske, kanske startar jag en uppfödning igen i liten skala. Men bara kanske. Det kan ju vara kul också att bara ha två små underbara honor och pyssla om dem några år. Skulle vilja ha en riktigt stor bur som de kan ha riktigt hemtrevligt i. Men just nu behöver jag vila upp mig ordentligt och bara ta hand om mig själv. Jag var ju trots allt sjuk i flera år med maskar i magen som stal all min energi tillslut och gav mig en hjärtinfarkt. Dröjer nog ett år innan jag låter några möss flytta in hos mig. Jag vill vara helt säker på att jag orkar med dem och har tid med skötseln.

Annons:
ariama
11/20/19, 5:36 PM
#1

Så skönt att det äntligen ordnar upp sig och du får veta vad som hänt dig. Tack för att du uppdaterar, och lycka till med ditt framtida liv!!

ajanki
11/22/19, 5:19 PM
#2

Härligt att det ordnat upp sig för dig och att du vill ha möss igen även om det är om ett år 🧡

Upp till toppen
Annons: