Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 315 ggr
zombivarg75
2020-01-02 18:19

Hur "hanterar" ni er information

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag försöka förklara vad jag menar så ni alla förstår.

Alla stamtavlorna- vart lägger ni dom, hur förvarar ni dom? I pärmar? 

Informationen som ni skriver upp när ni sätter ihop en hona och hanne, när hon föder, hur många ungar blev det, dog någon (om man hinner se det), stl på kullen, färger, tecken, osv.    Skriver ni det bara i ett typ A4 eller A5 block?  Sparar ni den infon år efter år?  

Just nu har jag linjerade A5 böcker som jag skriver ner lätt info så som recept, lite förenklad genetik, lite olika namn förslag osv.   Problemet är ju nu att allt ligger huller och buller. Jag får bläddra fram och tillbaka för att hitta infon, jag har inte all tex genetik eller recept samlade efter varandra. Utan det är skrivet på nästa lediga sida så att säga. Tycker många pärmar är jätte fula och stora & klumpiga jämfört tex med ett block av någon typ. Men det blir ju en fasligt massa block om jag ska ha en till varje. 

Så Jag vill veta hur ni gör, kanske ger ni mig nya ideer.  Visar bild på min fina Cresta.

Annons:
Littlem
2020-01-02 19:13
#1

Stamtavlorna har jag ju samlade på min sida i svemus reggprogram på nätet. Sen har jag en a5bok där jag skriver upp parningar, möss som sålts och annan info.

zombivarg75
2020-01-02 19:36
#2

Okej tack. Ska till bokhandeln imorgon och kolla runt på vad dom har. Hade varit smidigt att ta ut A4 eller A5 stl på stamtavlorna tex och satt dom i något. Men gillar inte klumpiga pärmar. Får fortsätta att fundera.

Littlem
2020-01-02 20:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det finns ju typ sånnahär om du vill ha nått lite mindre

zombivarg75
2020-01-02 20:57
#4

Ja, sådana har jag sätt på internet, ska titta efter dom i morgon irl.  Jag funderar också på, tror det heter map, man kan enkelt lägga ner och ta fram A4 blad löst, brukar finnas typ band som man spänner runt mappen. Få se om jag hittar något imorgon

Upp till toppen
Annons: