Annons:
Etikettkluringar
Läst 285 ggr
Lee&Allis
1/10/20, 2:29 PM

Tips välkomnas!

Hej! Ny på sidan, ny musägare. Min dotter (13 år) har fått 2 möss. Dom är vita och väldigt väldigt lika varandra. Ända skillnade är att Allis är lite (knappt märkbart) mörkare runt nosen än Lee. Jag undrar om vi på något sätt kan märka den ena så man lättare ser skillnad på dom? Kanske en tops med lite karamellfärg på svansen eller liknande? Anledningen att vi vill märka och se skillnad är att dottern ska ha mest hand om den ena och jag om den andra så de vänjer sig vid oss. Vi vill ha dom sociala och hanteringsbara och det krävs ju att man hanterar dom minst ett par ggr om dagen, så det är för att hjälpa dottern lite med. Hoppas att dom med åldern kommer få skillnader som vi kan se (dom är 8 v 2 dagar idag) men fram tills dess.. Tacksam för tips☺

Annons:
ariama
1/10/20, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej och välkommen hit! 😃

Karamellfärg på svansen är väl en bra idé, tänker jag. Hur lång tid det tar för dem att putsa bort färgen vet jag inte, men karamellfärg brukar ju vara ihärdig, i alla fall på fingrarna.

Min egen senaste variant var ett litet klipp i pälsen baktill.  Det syns väl till nästa fällning.

Upp till toppen
Annons: