Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 574 ggr
Chinesecrestedlover
1/14/20, 4:27 PM

Välkomna små töser! :-)

Hej alla glada musfantaster! 😉

Jag hittade denna annons https://mus.ifokus.se/discussions/5e16f859ce12c46aa400c491-2-st-tammoss-saljes?discussions-1 och plötsligt var jag "musmamma" igen ❤️ Otroligt glad att äntligen få ha två små söta töser här hemma igen. 

Dessa båda sötnosar behövde komma till ett nytt hem för att bli bortskämda med uppmärksamhet och nu har de kommit hit, välkomna mina små damer, hoppas ni ska trivas😍

Nyss hemkomna

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Melinda00
1/14/20, 4:52 PM
#1

😻🙏

Chinesecrestedlover
1/14/20, 6:23 PM
#2

Nu så…nu har jag bestämt mig för vad de små ska få heta. Det tog lite tid att komma på för jag vill följa mitt lilla "godis/snacks" tema. 

Så låt mig presentera mina nyaste "Sweets":

Liquorice Allsorts "Allsorts" (tänker på en sån där kvadratisk godis i flera lager med tanke på att hon är svart med vita tecken och "tan-färgad" mage) 😃 och Salty Caramel "Caramel" (den bruna eller vad hon nu är för färg). 

ariama
1/15/20, 1:08 PM
#3

Grattis till sötnosarna. Passar ju med godisnamn till söta möss. 😘

Den bruna kan vara någon röd/gul variant, DY eller RY, när de inte alls är färgavlade kan de se ut sådär. Om hon är dy lär hon bli fet, bara så du vet. Var lite försiktigt med fet mat åt henne. Inte så att det går att hålla fetma borta på DY-möss, men man kan begränsa skadorna marginellt.

Chinesecrestedlover
1/15/20, 2:24 PM
#4

#3 Tack, ja men precis 😃det råkade ju bli så med de första tjejerna (eller egentligen inte första men de första på över 10 år då…)…de var ju så söta…sen har jag inte kunnat sluta med den grejen. Snart har jag haft en hel godispåse, haha. 

Aha…jag förstår…ja, de kommer ju från butik enligt förra ägaren så de lär ju inte ha jättekoll på vad de avlar på. 

Den svarta "Allsorts" ser väldigt liten ut i jämförelse med "Caramel" (den bruna eller gula eller vad det nu är). "Caramel" är redan betydligt rundare än "Allsorts" så antingen gillar hon mat lite extra mycket eller så kanske det kan vara som du säger så att det även ligger i hennes gener.

Chinesecrestedlover
3/26/20, 3:31 AM
#5

Denna natt fullkomligt suger…först hittade jag min äldsta råtthona Peggy död😭 och då tänkte jag muntra upp mig lite genom att pyssla lite med mössen… Chocken var total då jag hittade lilla underbara "Allsorts" död också💔 Min lilla plutt😭 

Sov gott lilla söta gumma <3

Jag har bara superdåliga bilder på "Allsorts" - hon var för aktiv för att hinna med <3

Chinesecrestedlover
3/26/20, 3:34 AM
#6

"Allsorts" Godnatt min fina lilla tjej😭. Du dog alldeles för ung…och lämnade stackars lilla "Caramel" ensam kvar. Den 25/3 -2020 var ingen bra dag…fy…ibland är det riktigt jobbigt att vara djurägare💔

Annons:
ariama
3/26/20, 9:02 AM
#7

Beklagar, och skickar en styrkekram! 🌺

Chinesecrestedlover
8/13/20, 6:55 PM
#8

Då var det tyvärr dags igen då. 

I går kväll hittade jag Caramel död. Hon låg i sitt hjul💔. 

Sov gott lilla tösen och hälsa Allsorts när du springer över regnbågsbron <3

Hon hade Rossel..men var pigg och glad (tror jag😉…glad på musvis i alla fall)…fram tills igår då. 

Näe…fy…vissa dagar är det bara jobbigt att ha smådjur (även en av mina råttor har dött). 

Nu är jag återigen ofrivilligt muslös…jag älskar att ta hand om omplaceringar (och det lär bli så igen) men det är ju inte ovanligt att det rör sig om möss med ehm…inte världens bästa bakgrund (zoobutiker) och de är ju inte alltid de har hälsan i behåll minst sagt. 

Jag önskar bara att jag fick ha mina små lääängre! De senaste mössen jag haft har dött på tok för tidigt😭. Ibland funderar jag på att sluta skaffa små (kortlivade) djur…men sedan brukar jag komma fram till, att jag ju inte vill vara utan de små liven…

Grodan
8/13/20, 7:04 PM
#9

#8 Åh. Så tråkigt.

Läser vad du skriver och du ska ha en STOR eloge för det.

Jag tänker nuförtiden att möss blir stressade av att byta miljö och vid stress urlakas mycket mineraler ur kroppen så ett tillskott precis vid hemkomsten kan kanske hjälpa dem. Ett tillskott kan vara ESBILAC (jag menar VARFÖR INTE? Det innehåller all näring en musbebis behöver och förmodligen säkert all näring en vuxen också behöver), men även djurlycka och djurdoktorn säljer vitamin och mineraltillskott.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Chinesecrestedlover
8/13/20, 8:02 PM
#10

#9 Ja…vissa dagar alltså…

Ja, varför inte, lär ju inte skada att testa…kan ju knappast bli värre än det varit den senaste tiden…alltså att de dör i förtid💔. Nästa gång får det bli "operation; vitamin och mineralboost" när de anländer här hemma. Jag vill ju gärna slippa förlora mina sötsvansar när de knappt landat ens…som det känns som nu. 

Jag försöker i alla fall ge de små ett bra liv…om än ibland alldeles för kort😢. 

Lite frestande är det ju att skaffa en mus från en BRA uppfödare (och inte sötnosar som avlats hur som helst i en zoobutik)…men mitt hjärta säger "omplacering"…så det lär bli "skräpavlade" raringar igen antar jag. 

Håller tummarna för att nästa mus/möss är friska och får leva läääänge (för att vara en mus då).

Grodan
8/14/20, 12:05 AM
#11

#10 Jag kommer göra så i framtiden. Gör lite så med nya möss, men kommer köra med ESBILAC eller annat likvärdigt, för att vara säker på att det blir en boost.

Du ska följa ditt hjärta.

Jag har alltid varit så med iller och hund. Jag tar helst omplaceringar. Men så förändrades ganska mycket på hundfronten. De dobbisar som omplacerades var sjuka eller så var de importer utan papper som kostade sjukt mycket pengar. Så jag bestämde att jag lika gärna då kunde köpa en med papper där föräldrarna hjärtscannats, röntgas och testats för blödarsjuka mm, samt mentaltestats, tävlats med osv.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: