Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 226 ggr
monsi
2020-02-14 09:49

Utställning

Sydsveriges smådjurs vänner har utstllning och agility 14mars 🙂. http://www.smadjursvanner.com/event/utstallning-agility-14-mars/

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
zombivarg75
2020-02-14 10:43
#1

Synd vi inte kan räkna utställnings resultat från SSV.

monsi
2020-02-14 11:07
#2

Ja det är synd. Försökte få svemus att samarbeta med SSV men tyvärr verkar det inte bli så. 😢. Många möss i södra Sverige men få utsällning pga få som hinner hjälpa till om jag förstått det rätt 🤔

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

zombivarg75
2020-02-14 11:30
#3

Jag har gått ut och frågat här, Svemus fb sida och tammus på fb. Va bara två, förutom jag, som va intresserade av utställningar i södra Sverige, hjälpa till eller att ställa ut sina möss. Så därför spelar det ingen roll om samarbete med andra klubbar skulle gå eller inte. För vi behöver fler än 3 personer som ställer ut sina möss. Jag kan inte se att det finns många mus ägare här nere i syd Sverige.

monsi
2020-02-14 12:50
#4

Finns flera som har möss här nere. Några har dock haft samma otur som mig. Köpte 7 möss förra året i aprill har två kvar i livet. Köpte från olika uppfödare dock inte goskända av svemus. Har en engelsk mus också och den tänker jag ställa om vi åker till Hässleholm. Han går inte med de andra de är i karantän. Mina möss har dött en efrer en i olika sjukdomar den äldsta blev 1,5 år. Blev mörkrädd när en uppfödare skrev att det är vanligt 😱. Ska efter dessa honor inte ha fler fören efter minst 6 månadet och då är det två personer jag tänker köpa av och dessa möss tänker jag ställa ut. 🙂 Men får se om jag blir medlem i svemus och ställer där. Går lite annorlunda till om jag förstått det rätt än SSV.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

zombivarg75
2020-02-14 14:32
#5

Jag har varit och hjälpt till på SSV utställning för något år sedan, det va både roligt och lärorikt. Ska till min första Svemus utställning nu i mars så hoppas jag får lika roligt där och lär mig säkert något nytt, ska även göra uppfödarproven där så hoppas bli Skånes första reggade uppfödare. 

#4 Ingen av dom visa något intresse när jag la ut för frågan om just intresset kring att ställa ut och/ eller hjälpa till. Jag kan j bara gå efter vad jag själv ser och en i Tammus på fb och en i Svemus på fb skrev att dom va intresserade både av att ställa ut och att hjälpa till. Att det sen finns x antal i mörkret som inte skriver/ meddelar på något vis är inget jag kan svara för då jag inte är tankeläsare. Jag ordnar inte med utställning själv eller i samarbete med någon annan förening om vi endast är 3 personer som öppet visar att vi är intresserade och vill hjälpa till. Kanske kan du få dessa andra mus ägare att ta ett steg fram i ljuset och då kan vi kanske börja ordna både utställningar, träffar osv?

Upp till toppen
Annons: