Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 823 ggr
ariama
2020-02-28 14:03

Ny musförening

OBS endast tankeexperiment!!! För att få tankarna att flyga fritt.

Vad skulle ni vilja ha av en musförening? I den bästa av världar?

Jag vet vad jag önskar.

Jag skulle vilja ha fler utställningar och jag skulle vilja ha utställningar i Stockholm eller nära omnejd.

Jag skulle vilja ha träffar med möss, salugrejer, föreläsningar, ja även kurser.

Jag vill ha en medlemstidning med reportage om mushållning, gärna uppfödning, olika varianter, gärna genetik, fotografier, presentation av uppfödare eller enbart sällskapsmusägare.

Jag vill inte göra någon medlemstidning.

Jag vill inte arrangera något av detta, men kan bidra med något smått emellanåt. Jag vill absolut inte vara huvudansvarig eller styrelsemedlem.

Det jag HELST vill, är att det fanns många fler som var intresserade av möss ur olika vinklar.

Egentligen är det ju där allt spricker… Vi är några få, vilt utspridda i ett land som är flera hundra mil långt.

Annons:
zombivarg75
2020-02-28 14:42
#1

Jag skulle vilja ha ett register där "alla" är välkomna att registrera det namn dom vill, även om dom inte har en registrerad/ SE- märkt uppfödning. 

Jag skulle vilja att det är okej att diskutera saker, frågor, regler osv. 

Jag önskar en klubb/ förening som verkligen lyssnar på medlemmarna och inte bär skygglappar.

En öppen klubb/ förening för alla inte bara för några få eller för dom som kan/ vill betala.

Alwyn
2020-03-01 12:47
#2

Jag skulle utöver allt som redan sagts här, vilja att föreningen hade lokala avdelningar över landet, med en (eller fler) ansvariga i var lokaldel. Att föreningen investerade i att utbilda en domare i varje lokaldel. Att varje ansvarig va den som ordnade träffar och utställningar. Att det gick att delta vid möten online känns superviktigt. Enkelt fixat är det också.

Smådjurstokig
2020-03-06 22:58
#3

Här kommer jag drömma fritt, både realistiskt och orealistiskt.

1. Tillräckligt med musfolk så att man hade kunnat haft utställningar och träffar i varje landskap. 

2. Jag inte behöver vara styrelsemedlem.

3. Få vara med i redaktionen och skriva Artiklar

4. Mentor för varje inriktning i avel

5. Kurser och mysiga musträffar, inte enbart utställningar. Musutflykt/träff på sommaren och grilla och mysa tillsammans ett helt dygn.

6. Lite mer roliga tävlingar vid träffar och utställningar, som tex muslopp (vem som springer snabbast genom ett långt rör till exempel), klättertävling av något slag, alltså ganska enkla tävlingar där ALLA kan vara med oavsett vilken sorts mus man har.

7. Riktigt god sammanhållning där ALLA känner sig trygga och välkomna.

8. Att föreningen hade ett antal muscafé runt om i landet

Grodan
2020-03-08 13:40
#4

Jag vill inte ha någon ny klubb. Jag vill ha SVEMUS och jag kan drömma om SVEMUS också. Så det så. 😛

Jag drömmer om att SVEMUS hade massor med aktiva medlemmar som var med på träffar, kurser och utställningar. Så som det var förr, innan internet blev för roligt och innan touchscreentelefonerna tog över folks liv. 

Jag drömmer om att SVEMUS ägde eller hyrde (på 100 års kontrakt) en stor fin lokal där vi kunde ha kurser, utställningar, mässor, prova-på-att-pyssla-med-möss-dagar (jämför med ex vin och ölprovning) mm. Dit också besökare kunde komma och träffa musfolk och möss. 

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: