Annons:
Etiketterföreningutställningträff
Läst 427 ggr
monsi
2020-03-14 19:20

Leo på utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Idag har vi varit på utställning finaste Leo och vi familjen. Viste i förväg att min guldklimp kanske inte har bästa färgen ( burmees), vita tassar bla och han avskyr verkligen händer så räknade inte med något första pris. Hadde det varit en annan dommare hadde jag inte ens ställt. Nojade för sjukdomar också innan. Duktiga Leo visade sig från sin bästa sidan och dommaren behandlade honom på bästa sätt så han fick blomma och visa vilken fin liten individ han är.❤. Så stolt över honom. Han vann inte pris för bästa färg inte heller blev han plaserad vilket inte gjorde något. Blev förvånad när vi kallas fram och får hederspris för dommarens favorit 😱❤. Min fina kille slog alla snälla mysiga gosiga möss trots att han inte gillar händer. Tänk dommaren såg vad jag har sett en busig , glad och go grabb med charm ❤❤ Stoltaste mus matte är jag 🙂

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
ariama
2020-03-14 19:51
#1

Grattis till dig och fina Leo!

monsi
2020-03-14 19:55
#2

Tack 😊❤❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tarotstollan
2020-03-14 20:13
#3

Grattis! 🌺En lite söting!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

monsi
2020-03-14 20:15
#4

3# tack ❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alwyn
2020-03-14 20:28
#5

Grattis, snygg kille va han 🥰

monsi
2020-03-14 20:32
#6

# 5 Tack!❤ lika snygg som din chokladbit är han ju inte men 😊❤❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
Alwyn
2020-03-14 21:26
#7

De är snygga på olika sätt 😊

monsi
2020-03-14 21:44
#8

#7 ja 🙂❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Grodan
2020-03-15 11:14
#9

Grattis och vad skönt att domaren inte hittade något diskvalificerande fel på honom. (Det är ju så himla tråkigt när man lagt undan en hel dag och bara har en mus att ställa, om man blir diskad alltså.)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

monsi
2020-03-15 11:47
#10

#9 dommaren var schysst. Egentligen skulle han ha blivit diskad pga att han är svår hanterad. Bits inte men sa tydligt ifrån med ett pip när han blev vidrörd. I stället charmade han henne så han fick vara kvar och blev dommarens favorit ❤. Swemus dommare hadde diskat honom direkt vid första pipet. Men denna såg att han var orädd, nyfiken och snäll med stor integritet. Dommaren är hård men rättvis eller hur jag ska skriva. Tror även alwyn tyckte om dommaren 😊

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

LisaR
2020-03-15 20:16
#11

Grattis till dig och Leo! 🥳 Måste bara lägga en kommentar ang uttalandet att svemus-domare hade diskat direkt för det gör mig lite ledsen att läsa som domare. Jag har aldrig diskat en mus pga rädsla, pip eller att den är obekväm i hanteringen på domarbordet om musen faktiskt går att bedöma och stannar kvar på bordet. Jag själv, och de domare jag sett bedöma, ser individen och ger dem enskilda bedömningar och en chans. I de fall där musen visar att den absolut inte vill plockas upp eller är ”stissig” i handen så sätts de oftast åt sidan en stund för att få en chans att lugna ner sig och komma upp senare igen. En bedömning är en särskild situation som många möss inte är vana med, sitta i väntan i Transportbur för att sedan hamna i ett par plasthandskar. Ljud och dofter… Sånt får man som domare ha förståelse för. Dessutom tänker man på att ägaren lagt tid och pengar för att åka till utställningen med sin mus, och då är det minsta man som domare kan göra att ge en schysst bedömning. Alltså lägga ner tid på att faktiskt se individen och skriva ned sin kritik, inte bara lämna ett blankt papper eller poäng utan kommentar.

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

monsi
2020-03-15 20:33
#12

#11 dommaren fick inte blåsa för musen utan jag fick hålla honom. Men Glad att det har skett förändringar innom bedömningen på SWEMUS. 🙂. Det är Första och sista gången som jag kommer att utsätta Leo för bedömning även om han skötte sig exeplarasikt och var sig själv hela tiden Han är stabil i psyket vilket han visade igår 🙂 Nästa gång blir det nog agillity 🙂.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
2020-03-16 10:32
#13

#11 och #12. Vill ju passa på att säga att det är stor skillnad i hur, och vad, man dömer i standard respektive petclass!

I standard är det utseende som bedöms, i petclass är det beteende och temperament. Det betyder att samma mus kan få höga poäng i den ena klassen och låga poäng i den andra, samtidigt. Vilket betyder att i standard ser man inte till "individen" direkt, om den bara går att hantera. Det är typ och färg som gäller. Och Leo har höga poäng, i utseende! Han har uppnått Premier Kvalitet, i utseende.

Domarens Favorit tar däremot givetvis hänsyn till allt, dvs "en mus domaren gillar" oavsett orsaker.

Annons:
ariama
2020-03-16 10:35
#14

Och jag tycker också att Leo är snygg! Sedan är han inte färgavlad burmese (eller?), och det vore då konstigt om han fick höga poäng i färg.

monsi
2020-03-16 11:42
#15

#14 han är inte färgavlad utan en överraskning i en siames och blåsiames kull 🙂. Ställde i standard för han hadde inte funkat i pet eller jo om dommaren gillar svår hatnerliga möss 😂. Vi hadde en kul dag och är nöjd med Leos insatts han var så duktig ❤. Vi får träna hinder till nästa gång 🙂. Var kul att se så många fina möss på utställningen. Synd inte alla kunde komma men tror ingen hadde slagit min favorit gällande utsende och den som vann hela en jättefin Tinyfeet 🙂

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
2020-03-16 13:25
#16

Skulle vara kul att se foto på. Alwyn? Foto!

Alwyn
2020-03-16 14:21
#17

Jag tog inga foto alls. Hade fullt sjå med allt och va mer bortkommen än vanligt. Kom inte ihåg vad mina möss hette eller någonting. Sov hela söndagen. Kan ta lite fina bilder på dem och lägga upp bedömningssedlarna under veckan.

monsi
2020-03-16 14:36
#18

Alwyn tyckte du hadde sten koll med tanke på att du stod bredvid min cirkus 😊.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
2020-03-16 16:52
#19

#17. Ja det är så jag menade, att jag vill se foto på musen. Förväntade mig inte utställningsfoto.  Så nu väntar jag.

Vad är den för färg/variant?

monsi
2020-03-16 16:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

En dålig bild på en av dem kommer här 😊

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
monsi
2020-03-16 16:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Och en riktig mysis❤ Fast inte i mina händer , den sa uch! Hon stinker råtta 🙂. Och jag var helt kallsvettig och tänkte nu flyger den iväg snart 😂. Så fort den kom till matte ändrade den blick totalt ❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Denna kommentar har tagits bort.
monsi
2020-03-16 17:26
#23

Ariama titta en gång till på andra bilden och det noga. Det är en Natal och den sitter hos sin matte titta så lugn blick den har ❤

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
2020-03-16 17:58
#24

Jag har redan tagit bort min kommentar för den var så onödig. Det var ett onödigt spontaninlägg.  Sorry.

monsi
2020-03-16 18:15
#25

Arima jag såg också fel först för det är en liten natal mot min jag hadde. Sa å men så stor var min Gecko och så var det en nstal 🙈.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alwyn
2020-03-16 18:23
#26

Haha roliga ni är. Det är en natal i nr21, min Drutten. Han va lite chockad av all rörelse där så jag håller honom mot mig och masserar nacken med pekfinger och tumme tills han slappnar av. Nataler får man hålla som en råtta, det går bra 😋

Alwyn
2020-03-16 18:25
#27

#19 det kommer, jag lovar. Pew lh är hon.

Annons:
monsi
2020-03-16 18:36
#28

#26 dina Nataler ja mina bara bits och hoppar eller rymmer 🙈. Din är jätte mysig liten plutt 😊❤ Min mus Gecko var lika stor 🙂

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ariama
2020-03-16 23:48
#29

☺️

Upp till toppen
Annons: