Annons:
Etikettfotografier
Läst 357 ggr
Alwyn
3/17/20, 11:16 AM

SE Tinyfeets Yuna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yuna vann förstapris på SSV utställning i lördags. Här kommer hennes resultat och lite bilder på henne.

Annons:
Alwyn
3/17/20, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

1

Alwyn
3/17/20, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

2

Alwyn
3/17/20, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

3

Alwyn
3/17/20, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

4

Alwyn
3/17/20, 11:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

5

Alwyn
3/17/20, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

6

Annons:
Alwyn
3/17/20, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

7

Alwyn
3/17/20, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

8

Littlem
3/17/20, 1:04 PM
#9

Är hon korthår eller långhår? Lite annan utformning på deras bedömningssedlar än Svemus. Såg du vad för standard de gick efter? Hon såg nöjd ut där i grönskan ;)

monsi
3/17/20, 1:05 PM
#10

#9 de går efter engelska 🤔🙂

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Alwyn
3/17/20, 1:11 PM
#11

#9 hon är lh. Domaren påpekade att pälsen visserligen va lite kort men ändå jämn. De använder en blandning mellan engelsk och Svemus standard sa hon.

Alwyn
3/17/20, 7:01 PM
#12

Poängen är ju galet höga 😆 Tanken är att folk ska berätta här hur de skulle dömt annorlunda. Eftersom ingen annan vågar så kan jag börja. Päls skulle jag dra ner rejält på. Jag vill ha mycket längre päls på lh. Kanske 10p av 20? Sen vet jag att de i Svemus ofta vill ha stora ögon så det hade jag väntat mig avdrag för. Hur mycket vet jag dock inte… Öronen är ju typiskt svensktypade, men har ett litet veck i vissa positioner så där hade jag väntat mig ett eller två poäng i avdrag. Svansen är jag nöjd med. Färg och teckning… Hur dömer man det på en PEW? Tja hon är ju vit. Vad går man då på? Jag hade väl väntat mig något på 80 totalt kanske… Men har ännu inte så jättestor kunskap i standard. Hoppas på bättring under året 😋

Littlem
3/17/20, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu har jag tid att skriva :) Deras bedömningssedel är ju lite annorlunda utformad än våra. Jag såg att de har samma poängsättning oavsett vilken färg/hårlag. Svemus har ju olika poängsättning på olika varianter. Mössen sorteras upp i hårlag först och sen färg. Bilden är på fördelningen av poäng på långhår. 30 poäng är päls- och man utgår ju från att ett helt perfekt långhår får 30p. Jag är inte standarddomare men har suttit sekreterare åt många. Jag tror inte din tjej hade fått så högt på pälsen tyvärr (honor har ju typ alltid sämre längd på päls, hanarna har oftast bättre längd). Sen är 20 p färg. En pew ska ju ha så vit päls som möjligt. Går den i gul/creme hon tex blir det avdrag. Standarden utgår ju från den "perfekta" musen. Det är inte många möss som har allt. Jag tänker på din tjej här som fick 99p tex. Om de fått fram ett riktigt bra långhår, då hade den kanske med fått full pott på päls. Det känns ju lite konstigt om en mus med bra långhår får samma poäng som en med "sämre" päls.

Annons:
Alwyn
3/18/20, 11:10 AM
#14

#13 ahaaa det låter ju mycket vettigare att ha olika sedlar för olika varianter. jag är helt med dig. Visst, domaren kollade färgtonen noga, i olika ljus samt i fönstret, vände och vred, kollade mage och underpäls och tyckte hon va ordentligt vit med jämn pälslängd och bra täthet. Men pälslängden här borde de ha dragit av mycket mer på och det finns många andra skavanker jag hade givit avdrag för.

Nu när jag tittar på din bild, reagerar jag lite på att det står som önskning i standarden:Nos- lång, inte snipig. 
Personligen gillar jag korta,breda ansikten på möss. Kanske är skadad av kattstandard 😂

Grodan
3/26/20, 4:34 PM
#15

Inte ovanligt att vita möss får höga poäng (om de har ok typ osv förstås).

Kul att du lägger upp bed.sedlar och foton. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
3/26/20, 4:49 PM
#16

#15 tack 😘

Upp till toppen
Annons: