Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 1654 ggr
ariama
9/19/15, 12:27 PM

Far, jag kan inte få upp min ... hasselnöt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Nynnar på Povel Rammels gamla melodi "Far jag kan inte få upp min kokosnöt"

Har läst flera inlägg förut (länge sedan, på andra ställen tror jag) om att deras möss lätt gnager fram nöten innanför en oskalad/oknäckt hasselnöt. Har aldrig riktigt trott mina möss om det, så jag har inte försökt ens.  Men så plockade jag några ute härom dagen, och tänkte, jag provar.

Efter ett dygn såg nötterna ut ungefär såhär.  Får se hur de ser ut i morgon, om de fortsätter.

Annons:
ariama
9/19/15, 12:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nötterna var hårda.  Jag försökte stampa på dem först (asfaltväg) för att åtmintone på en spricka i dem för att förenkla. Jag lyckades inte.

I en musbur tyckte de att det bara var skit med alltsammans, och drog in den i toaletten där de kissade ner den. 😃 I någon bur har de inte ens försökt.

Har ni möss som lätt gnager hål i hasselnötter?

Grodan
1/27/18, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Mina möss gnager hål på hasselnötterna väldigt snabbt faktiskt. De fick var sin eller ia f 1-2 per bur idag för 3-4 timmar sedan och alla är öppnade nu… I en honbur blev det lite kiv och de sprang omkring med nöten - hur tusan de bar sig åt har jag inte koll på… jag menar innan de ens gnagt något litet hål i den är den ju inte direkt bära-iväg-vänlig…

(detta var köpe-nötter, men de har tidigare i höst/vinter fått ute-plockarnötter som gått lika snabbt att få upp)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2/22/18, 10:02 PM
#3

Valnöt med skal är inte jättepoppis här, de gillar hasselnötter bättre. Hur är det hos er?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: