Fikarummet! (OT)

Vilka zoobutiker har möss?

2017-11-14 19:14 #0 av: Grodan

Jag går inte så mkt i zoobutiker, men när jag väl gör det ser jag aldrig möss. Gör ni? Vilka butiker har möss?

Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~  arinella´s råttuppfödning

Anmäl
2017-11-14 19:43 #1 av: Kirnzy

Jag har sett möss på Zoo Center iallafall. Men de stod de högst upp och man såg inte in i burarna, bara hamstrarna som fick synas tydligen :) Fast det var nog ett tag sen så vet inte om de har kvar.

Anmäl
2017-11-14 22:24 #2 av: Persilade

Rotebro Zoo i Sollentunahar regelbundet.

Anmäl
2017-11-15 17:52 #3 av: Grodan

#1 Vilken stad är det?

#2 Vad har de för möss? Kan du kolla?

Anmäl
2017-11-15 18:14 #4 av: Kirnzy

#3 Göteborg, men som sagt jag vet inte om de har kvar, det verkade inte säljas så många (det var därför dom stod högst upp)

Anmäl
2017-11-15 18:21 #5 av: Grodan

#4 Ok, men nästa gång du är i närheten gå in och hör med dem vad det är för möss de säljer, varifrån de kommer osv. Alltid intressant. Och finns det några möss där, be att få kolla på dem. Kanske ta ett foto? Skrattar

Anmäl
2017-11-15 21:10 #6 av: Alwyn

Grodan, varför så nyfiken på detta nu? :)
På Akvariehobby i Uppsala säljer de stissiga tricolorer från uppfödare.

Anmäl
2017-11-15 21:25 #7 av: Grodan

#6 Tycker det är intressant vad som finns därute. Jag har inte besökt en zoobutik som saluför möss på många år. 

Är det sällskaps- eller ormmatsuppfödare?

Anmäl
2017-11-15 21:38 #8 av: Natalb

crt zoo i handen
de föder upp själva i butiken men troligtvis intagna från imazo från start

Anmäl
2017-11-15 21:38 #9 av: Alwyn

Sällskap, men du vet vem. Det va där jag köpte de som jag lämnade tillbaka pga dåligt temperament och ohyra

Anmäl
2017-11-16 06:04 #10 av: Persilade

#3 visst, nästa gång jag är där ☺️

Anmäl
2017-11-16 18:29 #11 av: Elute

7h zoo i Borås har en ganska nyöppnad butik. Specialintresse - reptiler. De har lite möss och ett gäng råttor, köpta från grossist, väldigt nervösa och ohanterade djur. Jag var där igen efter några veckor och några av råttorna kom då fram och hälsade. Personalen sa att de jobbar med att hantera dem så mycket de kan.
Kanske är tabubelagt att göra så här... men de ville prova om det var nån skillnad att sälja privatuppfödda framför allt TAMA möss så de köpte två hannar av mig. Ska dit igen om ett par veckor och höra hur det har gått. En av de anställda funderade på att köpa en av dem direkt till sig själv privat hon blev störtförälskad vi!d första ögonkastet haha. Mycket trevlig och kunnig person som har butiken, duktig med djuren (som har det bra i butiken efter vad jag kunde se) och väldigt öppen med allting.

Anmäl
2017-11-16 20:08 #12 av: Novachan

Räknas alla djuraffärer som zoobutiker? eller är det någon skillnad mellan dem?

Anmäl
2017-11-16 20:32 #13 av: Elute

Har de djur i butiken så måste de följa samma lagar/bestämmelser iallafall. Till ex så måste alla djur i butik vara till salu numer, har jag fått förklarat. För några år sedan hade vår lokala butik apor för visning i sin butik, de hade fått dispens/tillåtelse efter många om och men att visa upp sina apor efter hårt arbete med att få till något slags "djurparkstillstånd". Sen gick Sverige med i EU. Då blev det stopp.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.