Söker bilder!
Hej, jag söker bilder på Broken möss, Duch, Siamese, Tricolor, Tan mm. Jag kommer låna bilderna och lägga upp på min hemsida, jag ska ha en liten sida med fakta om tammusens färger. Då behöver jag låna lite bilder av er musälskare! Vill ni att jag skriver t.ex att du fotograferat bilden gör jag självklart det! Tacksam för svar! Bilderna ska hälst inte vara jättesuddiga, det viktigaste är att man ser färgen på musen och att det är en Tammus! :)(ni kan flytta inlägget till köp, sälj och efterlysningsforumet om ni tycker den passar bättre där)
Det finns ju "Färg- och varianttrådar 2010" under aktuellt just nu c:
Där finns massa fina bilder!
Like ok whatever, dude.
#1 Fast man kan ju inte bara plocka bilder. Man får ju faktiskt fråga bildägaren också.
Jag älskar när folk frågar om de får använda mina bilder. ❤️Ibland får jag även en liten slant och det är så jäkla kul. Bara en liten bonus, men absolut inget jag skulle kunna göra - sälja bilder… så bra är de ju knappast.
Jag som fotograf har alltid copyright på bilden, vad som än görs med den, men jag kan låna ut den till vem jag vill att sätta på sin hemsida. Man ska då ge kredit till mig, genom en länk till min domän och gärna också att det på bilden står © gerodean.se eller morakullan´s mousery.
Jag har börjat med det nu, att lägga in en text så att folk kan hitta mig/fotografen vart än bilden ligger på nätet. Idag googlar folk fram bilder och det är väldigt svårt att hitta fotografen när man väl hittat en bild man gillar. Att det då står fotografens namn, en webadress eller ett uppfödarprefix är mycket smart. För då kan folk som gillar fotot söka sig vidare och i sin tur fråga om de får låna bilden.
#2 Nej, jag menar ju såklart inte att man bara ska sno dem! Men då kan man ju fråga den som äger bilden.
🌈
Like ok whatever, dude.