Mus iFokus

Mus

Etikettgenetik
Läst 245 ggr
ariama
2

Tråkig Pippi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hon heter Pippi. Och hon är inte tråkig. Men det är tråkigt när det dyker upp en liten svansknyck.

Jag har inte märkt något tidigare, och jag brukar kolla svansarna noga. Även om de är så svaga att de knappt syns, känns de tydligt när man låter svansen glida mellan fingrarna.

Jag har anlaget bland mina möss, och även fast jag aldrig avlar på möss med knyck dyker knyckarna upp då och då.

De verkar komma i lindrigare och lindrigare form åtminstone. Jag har definitivt haft värre. Om man avlar på möss med knyckar så blir de både värre och flera på samma mus, så jag håller tassarna borta från krokiga mussvansar. Till sällskap duger de i alla fall.
Mössens svansknyck lär vara detsamma som finns hos många andra djur, kroksvans på hund t.ex.
https://www.agria.se/fraga-veterinaren/hund/leder-muskler-och-skelett/svans/kroksvans/

Grodan
0

Hon e sååååååååååå fin ❤❤❤

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

archwulf
0

söt är hon ändå 💕

ariama
0

Tack. Ja, hon är fin och söt. En lite försiktig och blyg dam, som ändå nyfiket kikar på mig och ibland vill upp i handen. Det är lite otäckt, men då kommer hon ju "nånstans" och det kan hon ibland inte motstå. 💕

Hon kan säljas som sällskap, om någon vill ha. Är ungefär 4 månader.

milemule
0

Superfin ❤️

Instagram: luxury.mice.sweden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

milemule
0

Har den fina musan hittat ett hem?

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

ariama
0

Nej.

milemule
0

Tror du hon vill flytta hit?

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

ariama
2

#7. Tror? Haha.
Vilken mus vill inte flytta till himmelriket på jorden?

ariama
1

Det är en trevlig musa. Lite försiktig, men trevlig.
Och givetvis får du gärna ta henne om du vill.

milemule
2

#8: oj, du skulle ha hört vilken utskällning jag fick av Mimmi igår. Hon blev instängd.. instängd i sitt hem och fick titta på när de andra mössen sprang runt på golvet. Hennes golv.

Det är en liten mus som behöver stor yta. Och kanske är hon lite bortskämd 😌

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

milemule
2

Pippi är fortsatt en försiktig och lite blyg musa. Men när jag släppte henne i pallkragsrabatten kom en helt annan musa fram, en modig och busig en ☺️.
Hon tycker också om att hoppa i sängen, men när hon vill hem sätter hon sig på min hand. Då är det bara att agera taxi och gå hem henne 🐭

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

ariama
2

Hon är fin. Det är härligt när de kan förmedla vad de vill, vilket de ofta kan, om man som människa kan lyssna ( = begripa vad det är de förmedlar). Det är kul att "snacka med möss"!

Jag slutar aldrig förundras över kommunikationen man kan ha mellan människa och mus, trots den enorma storleksskillnaden.

• Redigerat 2025-08-18 21:52 av ariama
milemule
1

Pippi är en supermus.

Hon har hittat något hon tycker är superkul. Golvet.
Det är så pass roligt att hon kan hoppa ner från buren. Hon springer och klättrar och busar. Kommer fram och biter mig i tårna och rejsar i papprören.

Hon tycker också om att slappa i soffan tillsammans med mej under filten ❤️

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

milemule
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Pippi berättade att hon vill vara på golvet i sovrummet, så det fick hon.

Nu är bara att ställa upp grinden lite, annars står hon där och väntar när de har golvtid ☺️. Hon har också hittat en grävkruka. Jag kanske inte är lika nöjd som hon i det fallet 😆

Någon som inte alls är glad är Busan. Hon åker ner i arresten när andra möss har golvtid. Det är 100 % säkert att hon hoppar från sin bur annars.

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

milemule
3

Grattis Pippi och Petunia på födelsedagen.

Pippi firar genom att vara borta nånstans på nedre våningen ☺️😆. Hon kommer fram sen, hoppas jag

Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden

ariama
2

Grattis små förvildade busfrön, som ändå kan hålla bra koll på både matte och husse.