Hur ofta städar du buren?
Jag byter allting och sköljer av alla saker i buren ordentligt var tredje dag. Dagen efter tycker jag att de börjar luktar ganska mycket igen, men det känns dumt att rengöra allt varje dag :/ Eftersom att jag har dem i ett vanligt rum i lägenheten måste jag hålla det rent och snyggt så att det inte luktar illa. Det kan ju vara bra på ett sätt, för då glömmer man inte bort det eller skjuter upp på det.
Hur ofta städar du buren? Finns det något man kan göra för att det inte ska lukta lika skarpt så fort?

Jag städar buren en gång i veckan. Tycker faktist att musbur luktar gott ^^

En gång i veckan här också. Egentligen tycker jag inte heller det behövs för odörens skull men gör det mest för att jag vill byta ut leksaker osv med samma gång. Mössen brukar bli så spralliga när det är nybytt!
Älskar mina stora små vänner..
okej :O
har ni mössen inne hos er eller i ett speciellt rum?
Jag tycker det luktar skarpt, det ska ju inte kännas när man kliver in i lägenheten (fast det har det aldrig gjort, bara när man gått in i rummet ibland). Men skulle jag inte byta på en vecka skulle det nog kännas rejält!!

Verkar vara väldigt olika från mus till mus. Min VD Zorry(Svea) luktade väldigt starkt. Medan min hanmus VD Pan(Elvis) knappt luktar någonting alls. Det är konstigt. Men Zorry bor numera hos min syster. Hon är väldigt populär bland hanar har jag märkt!
Jag byter oxå 1gg i veckan, tycker de luktar mer (hos killarna)om jag städar oftare, då mina alfl markerar mer revir då ..

#5 Håller med!
jo det förstås, men luktar honor mer om man byter på dem ofta med? för de markerar väl inte?
Jag byter olika ofta beroende på hur stor bur de har och hur många de är i buren.
Detär ju en himla skillnad med många möss i en liten bur, eller få möss i en jättebur. Har mest "jätte-burar" 
Mina honor luktar inte mkt, ser ofta när de behövs bytas ..

Jag städar 1 gång i veckan.

Städar musburen ungefär varannan vecka eller vid behov. Men toaletten byter jag i ungefär varannan dag. Känner inte någon lukt i rummet alls, men visst det luktar lite i musburen och man står precis vid buren, samma med hamsterns bur. Men det är inget jag stör mig på. =P

1 gång i veckan i dunorna, mellan 1½ -2 veckor mellan när jag städar i akvariet.
Där sköljer jag inte ur varje gång heller. Tvättar av hus och leksaker och klätterställningar, byter spån etc. Möblerar om lite. Iom att det är större b lir det inte lika skitigt så snabbt
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag skurar allt en gång i veckan. Tar bort kissigt spån däremellan om det skulle behövas.
1 gång i veckan städar jag.

Muspiss luktar gott x) Lite som sourcream and onion chips
# haha =P
Jag tycker talat inte att möss luktar så hemskt. Men jag verkar inte ha några speciellt revirgalna hanar.
min pojkvän som var den som sa "det får INTE lukta!" innan musen kom, är den som går och sniffar på buren mest nu. han tycker också att det luktar gott ^^
/Anneli

Byter på dunaburen ungefär 1-2ggr per vecka :D

Haha, jag tycker det luktar popcorn!
Jag måste erkänna att jag ibland kan tycka att det kan lukta gott :)

Jag städar 1 gång i veckan hos mina djur

#19 vad äter du för skumma popcorn egentligen? 
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
jag städar i gång i veckan till varannan vecka, beroende på hur dom stökar ner. Deras toa sand skål byts varige dag och sköljs noga… lucktar apsolut inget i mins möss bur, bara lite mus, skog och min musblandning :), och lite grön saker