Streck på svans?
Igår märkte jag at min ena mushona hade små streck på hennes svans. E det normalt? Någon som vet vad det är? Jag har tyvärr ingen bild på det
Kan du försöka beskriva hur strecken ser ut? Kan vara svårt att svara på vad det kan vara annars.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Svårt att förklara men ska försöka :p
strecken går på tvärs över svansen. dom e små och inte jättetydliga men dom syns
Jag ska försöka se om jag kan ta en bild senare men är inte säker på om det syns på bilden
Går dom runt hela svansen? Om du känner på svansen, känns den normal då?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Nej inte helt runt. Typ som tigersträck. Svansen känns normal
Har du testat att tvätta bort strecken..?
//Lamina
Det går inte bort, det är huden som är så
Hmm… Tja, då har jag ingen aning om vad det kan vara. Kanske någon lite mer erfaren dyker upp med ett svar snart. 😇
//Lamina
Har det uppkommit nu? Pigment?
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
Jag märkte det först igår, det kan ha kommit lite innan då
#8 Okej, tack för svar i alla fall :)
Kan det vara synliga blodkärl kanske? *gissar vilt* Vilken färg har strecken?
strecken är lite mörkare rosa än vanliga färgen på svansen :)
Min Klara har alltid haft sådana streck på svansen, ska se om jag kan få ett bra kort på det så kan du jämföra och se om det är samma på din?
Kameran är på laddning så det kan ta ett tag och strecken är ju så små så det är inte säkert att jag lyckas men jag ska försöka!
Jag tror att det är helt normalt? Har inte tänkt att det skulle vara något konstigt innan…🤔
#15 Nä, inte de som går längs hela svansen. (Bara de strecken jag kan se på bilderna)
De jag menar ser precis ut som mörkrosa jättesmå blodkärl som ligger ytligt tvärs över svansen bara. Några få här och där bara, tänk dig 2 mm långa, lite som mini-tigerränder.
#16 Tycker det låter jättemärkligt :o
Hoppas någon annan har ett bra svar på det, vore intressant att veta, försök gärna fota det om du orkar :)
Tror inte det är något farligt direkt. Varje svans är ''ringad'' pga att den växer och blir längre. Det syns bara olika från möss till möss.
// Adam 
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokus! 
#17 Ajdå. Jag ska försöka! Hoppas det inte är något dumt :(
#18 Hmm… Det är inga "ringar" liksom, det ser verkligen ut som små ytliga blodkärl tycker jag. Växer svansen även på vuxna möss? :O
#14 Ja försök lägg in ett foto om du vill :)
#19 Nää. Jag menade mer uppväxten. Om den växer även som vuxen har jag ingen aning om men tvekar på att den skulle göra det. Men aa okej.. om det är inte ringar.
// Adam 
- Paraxona`s ~
#21 Nä, hade var lite underligt om den gjorde det. Hade varit kul annars, ju äldre mus desto längre svans ❤️
Det är bara ytligare blodkärl :)
Shit vilka bra ögon du har.. Men jag tror inte det är något farligt. Så som #26 säger. Ytlig blodkärl.
// Adam 
- Paraxona`s ~
#26, #27 Phew. Vad skönt! 😃Då var det som jag trodde från början då :)
TheCottonCandy: Är det sådana streck din mus har på svansen också?
😃
Ja det är sånna ^^ Tack så mycket för hjälpen🙂 Var rädd att det skulle vara något farligt hihi 😃
Jag undrade också en gång för länge länge sedan… *minns*😃 Det är mer synligt på ljusa möss.
😃