Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 630 ggr
[Maria-Gerbiler]
0

Qlosetta är hängig :(

Hämtade precis djuren, har varit bortrest en vecka. I allfall så är Qlosetta slö, hängig och får inte i sig så mkt mat och vatten. Hon går med väldigt böjd rygg och långsamt dessutom. Ögonen är inte rinniga, men nosen har vitt pulver på sig ser det ut som. Resten av mössen är väldigt pigga, med fin päls, men Qlosetta sitter mest i ett hörn och vill varken ha ägg, kyckling, majs, torrblandning eller vatten. Ska jag prova med gröt?

Lite sent att ringa till veterinären nu, men imorgon ska jag ringa och boka en tid.

All hjälp uppskattas!

[Angel88]
0

g henne gröt du, mycket grönsaker och gurka det innehåller ju mycket vatten

Mymlan
0

Har du ärtor hemma så ge henne även det. Socker vatten dvs druvsocker + vatten OBS ej strösocker.  Ger energi. Du kan med en 1 ml spruta *utan nål* droppa lite vatten i mungipan på henne.

Hängiga marsvin kan man även ge Fortimel. Grodan eller ngn annan säger väl till om man kan ge möss detta med.. Du köper detta på apoteket.

Rå lax kan du ge henne.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Maria-Gerbiler]
0

Tack så mkt, ska prova era tips.

Ska hon föresten sitta i en enskild bur? Tror ni det smittar och är jobbigt med pigga möss som springer omkring?

Grodan
0

Nämen… nääääää… hon får inte va sjuk… Gråter

Tycker inte hon ska sitta ensam! Sällskap är bra för tillfrisknande. Har du tittat igenom henne ordentligt för att se vad som kan vara fel på henne?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Maria-Gerbiler]
0

Har fått tid hos veterinären 13.20, hoppas att det går bra där.

De felen jag hittar på henne är att hon har gått ned ganska mkt i vikt medan jag var borta, medan de andra är i väldigt bra kondition. Hon har fina tänder, rena öron, men ibland låter hon. Hon går väldigt segt med kupad rygg och sitter mest still och sover. Såg igår att hon åt lite iaf och slickade på en gurka.

[Maria-Gerbiler]
0

Nu har hon varit hos veterinären och det gick bra. :)

Hon är piggare nu och alla mössen ska få antibiotika i 10 dagar. Det var troligen någon form av luftvägsinfektion.

Och nu måste jag få upp henne i vikt (de andra mössen vägde lagom 25-30g) hon vägde bara runt 20g den stackarn.

Bobbi
0

Hur går det med henne?

[Maria-Gerbiler]
0

#7 Hon har gått upp mkt i vikt nu, och det känns bra. :) Och så låter hon ingenting och är piggare.