Puss-bilder
Jag älskar den här bilden, tagen av mandymoo för några år sedan,

och önskar se flera sådana här bilder - fast med bättre skärpa och där musen inte försvinner i bakgrunden typ…

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

ååå vilka underbara pussbilder 
Pussar och pussar.. Syber söta bilder, alla!
Wow, vilka härliga bilder!

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Åh, så mycket fina och härliga pussbilder!!
Måste bara visa ett par som jag har på Sniff och mig, den ena är ganska ful
han ser ut som om: ska jag verkligen pussa den där munnen:)

http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Tjejer, tjejer, tjejer, tjejer….det här är som att gå på en skola där det enbart honor!! Hahaha snackar inte om Timmy :)
Här är Ida med sin Humlan. De blev kära på vår första utställning och Åsa Faxlin släppte lite motvilligt Humlan till Ida

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Jag har lekt med Synwhores bild (givetvis fått tillåtelse), såhär blev den (obs! jag la inte ner så mkt tid och arbetet var en uppgift från "min" designer)
#12 åh så mysigt det blev!! jättefint! hur gör man sånt 
Grodan den blev jättefin! :)
#13 Tack. Det är Digital Scrapbooking… 
#16 Tack. 
Men det är väl inte så att möss pussas väl? ^^ Dom nosar ju bara
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
#21 han på bilden "pussas" (eller ja, smakar kanske han gör egentligen..) sträcker fram nosen och slickar när jag gör pussljud 
de verkar iallafall inte ha ngt emot att bli pussade på 
Man ser ju liksom inte någon tunga på någon bild så det ser ut som att dom flesta nosar bara. Och sen förmänskligar vi det och säger pussas haha :P
Jag kan inte så mycket om möss. Det står så mkt om pussar både på mus forum och rått forum så jag tänkte att möss kanske brukade "pussa" varandra. Men då vet jag att det bara är något man säger :)
Ja, jag kallar det för pussas, fast musen egentligen bara hälsar på mig.
Jag har inte förmänskligat beteendet hoppas jag, utan jag kallar bara detta för att pussas.
Jag anser att det är jätteviktigt att mössen är intresserade av mig. Att de vill hälsa på mig när jag säger hej till dem och håller upp dem framför mitt ansikte. Att de är nyfikna på mig. Att de inte är rädda, apatiska eller otrygga.
#24 menar ingen illa! haha Jag förmänskligar nog alla mina djur en smula. Det kan ju inte hjälpas :D Dom är mina små bäbisar! Jo mössen brukar ju hälsa av att lukta varandra så på nosen. Men undrade mer om det var så att dom faktiskt pussade! Asså slickade då, på varandra
#25 hihi, tog inte illa upp. Jag är väldigt noga med att inte förmänskliga mina djur, även om jag ibland kan vara lite fjantig. Jag älskar ju blingbilder t ex… hm… *host*
Tror inga djur pussas så som vi människor. Flockdjur kan dock slicka varandra i mungipan för att visa underkastelse samt för att kolla vad den andra ätit. Möss och råttor brukar göra det.
Jag har dock uppfattat flera beteenden som tyder på att djuren trivs och "gosar" med varandra. De kan ligga tätt sammanslingrade och dutta med nosen på varandra. Min hund hade en hundvän en gång som han verkligen gillade. De kunde ligga brevid varandra och dutta lite på varandra. Liksom mysa och trivas tillsammans. Ser även detta på möss ibland, som ligger i en hög och trivs ihop.
Tycker nog att min hund pussas ganska bra! haha :D
Ja möss brukar vara väldigt mysiga med varandra. Har dock aldrig haft chansen att gosa med en tammus. Skulle jag göra det hade nog varit kört för min del haha då hade jag nog skaffat möss direkt
Gillar puss-bilder.
Så lägg gärna upp era "puss-bilder"