Ny 'tjohoig' bur
Nu imorse blev jag rastlös och rotade fram "mus"buren jag skulle haft från början(men gallerrutorna var för stora) och fixade iordning den och ställde Roan(fd Squeeky) och Deltas "gamla" bur bredvid(Som ni ser på första bilden, la in lite grenar i nya så de kunde klättra in och ur och släppte in mössen.
Efter 10-15minuters studerande av mössen kom jag fram till
a) Delta är mer "klättermus" än Roan
b) Roan är hellre på marken än uppe i grenarna
c) Mössen älskar att klättra ut och in och sitta på burtaket
De gillade verkligen att kunna klättra runt, speciellt Delta som utforskar ALLT
-
Möss älskar verkligen att utforska! Ibland kan en ny gren med löv ge en hel grupp enagemang tills allt är nergnagt i flisor 😃 Jag förstår att de verkligen har haft det jättekul i den inspirerande miljön!
Att beakta:
hö kan innehålla muslöss och annan ohyra från vilda möss som smittar våra tama möss
Skitiga matskålar kan ge förorenat foder
trä som inredning börjar lukta snabbt av urin
Det ser ut som en gammal kaninbur, har jag rätt? 🙂
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Ser ut som att de har super super dunder roligt i sin nya bur :)
#5 det har legat o frys och ifrån andra djur o c 2 mån, de har fått förut och har överlevt c) gammal dom är för lite för kann xD
-
#5 Märkte nu att jag missade några punkter, var lite svårt att se när man låg på en strand, matskålen är skitig pga jag tappade den i torven medan den fortfarande var lite blöt, så det är inget annat än torv p¨å kanten. Jag vet att trä snabbt luktar urin, därför har jag lagt tidningspapper i botten som jag byter 1-2ggr i veckan, samtidigt som jag drar skrubbsvampen längs botten på den :)
På utomhusdelen av buren ligger det en stor plastlåda, så där är det helt okej iaf.
-
#7 och #8 jättebra att du har koll 😉
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
😃
Underbart att se din entusiasm och glädje i att berika dina möss liv och miljö.