Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 655 ggr
[Aremea]
0

hittat 2 st bebisar

Brorsans sambo ringde och har hittat två musungar på en parkering.
De är uppskattningsvis ca 10 dgr gamla, pälsen nästan klar och man kan ana att det ska bli tänder i underkäken.

Min teori är att någon har hittat dem i buren där hemma, och dumpat dem på lämpligt sätt. Varför skulle tre vilda veckobebisar ligga mitt på en asfaltsparkering annars? Mamman skulle knappast bära ut dem i solljuset och de är för små för att ge sig ut själva…

En tredje bebis var platt(överkörd?) men jag har som sagt två små knoddar här hemma nu. De har fått mjölkersättning för valp (ESBILAC) och det är ganska bra fart på dem. De tvättar sig (så där som små bebisar gör, rullandes runt ock litet allmänt sprattlande), piper när man masserar dem och äter med god aptit ur pipetten.

Jag har "slickat" med en blöt papperstuss så att avföring kom ut, både kiss o lite bajs ur bägge två. Just nu sover de och jag ska inte störa dem förrns om nån timme med mat igen.

De ligger i en liten skål med ylletyg under en lampa för att hålla värmen när jag pysslar med annat.

Är det nån som har några tips vad jag kan göra för att ev. klara livet på dem? Jag vet att det är mycket små chanser, men jag vill försöka.

Jag har över 10 års erfarenhet av tamråttor och uppfödning av dessa, men möss är jag nybörjare på, hjälp mig!

Pehpsii
0

vad är det för färg på dem? Eller är de rosa ännu?

Jag är ju nybörjade med bebisar själv men min mamma la högvis med småbitar av tidningspapper över sina

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Mymlan
0

Bästa vore om du hade en mushona som kunde agera foster mor. Det hade jag då jag stödmatade 10 st musbebisar *alla överlevde* Har de en fostermor så lär sig ungarna att vara mus och lär sig mus språket.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[Aremea]
0

Ena ungen har somnat in:(

Jag har inga andra möss, bara råttor- så fostermamma kan jag nog inte ordna. Om det inte finns nån inom 10 mil från Örebro som kan ställa upp?

Bägge två är en fin djupröd Augoti.

[Aremea]
0

Nu har bägge ungarna somnat in.

Pimu
0

hmmm .. va synd .. Gråter

Terato
0

ja jättetråkigt!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pehpsii
0

du försökte iaf! Många hade nog bara gått förbi

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Laika
0

: ( Usch, kan föreställa mig hur det måste kännas…

Sara87
0

Va tråkigt. Du försökte i alla fall..

[Angel88]
0

det vart ju himmla synd, hade kunnat tänka mig att försöka…

dreamiz
0

Tråkigt… Men som de andra sagt här så försökte du i varje fall! Kanske hade de varit utan mamma för länge innan du hittade dom.