Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 715 ggr
Jullanhugo
0

inredning

Hejsan! Jag har inte alls någon fantasi och vet inte hur jag ska inreda till Leopold. Tycker han har väldigt tråkig och "fattigt" med inredning just nu. Jag skulle uppskatta om ni la ut bilder på er inredning till era möss så jag kan få lite inspiration! 😃

Velinga1984
1

Tomma kartonger, toalettrullar, tidningspapper, hushållspapper är stora hits här hemma 😃

[Tilde!]
1

Klättersrällningar, grenar och roliga klätterrötter(kan du hitta ute), göra hus av gamla glasskartonger(gör bara ett hål), sätt upp hyllor, häng upp grejer mm

Velinga1984
1

Något jag gör ibland för att aktivera dom är

*En stängd kartong till honburen, de fixar sina egna ingångar inom kort

*Fullproppad sput-nik med papper, så de får riva ut allt för att kunna boa med

*Springhjul (med observation för sk hjul-svans

*torrfodret direkt i buren, ibland gömmer jag det under allt så de får leta lite

*De får komma ut i olika miljöer i hemmet, vilket gör att de aktiverar sin hjärna då vissa tycker att det är läskigt till en början. 

*Olika saker i buren att klättra på.

Velinga1984
0

#3 Jag har ett sånt men mina möss gillar inte det. Kan inte hålla med om att de är bättre, då det kan ge snedställda muskler. Jag föredrar hjul, men som sagt jag är jättepetig med hjulsvans. Minsta tendens och hjulet försvinner ett tag. Hjulet används mest till mina tjocka herrar så de får lite motion😛

KickiG
0

Har hört både för och emot angående tidningspapper. Mina möss gillar det jättemycket, men sedan har jag hört att trycksvärtan är giftig för dem? Har börjat använda hushållspapper istället, men det verkar inte vara riktigt lika roligt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Jullanhugo
0

Tack för alla tipsen! ^^

Mjo har också hört att trycket på tidningar inte ska vara så bra men jag vet inte 🤔

KickiG
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Städade och möblerade om åt tjejerna idag. Eftersom jag på sistone varit extramatte åt en hund så har jag inte vågat ha mössen på bordet och springa. Därför har de den senaste månaden haft 2 rum och kök, och varit ute i lägenheten de dagar då hunden inte bott här.

KickiG
1

Köket, med dagens matranson.

KickiG
1

Smulan undersöker toaletten. Där syns även hängmattan som de inte är helt förtjusta i.

KickiG
1

Gnuttan håller på att dra in hö i papperspåsen för att öka bekvämligheten. Korkade människan förstod ju inte att det måste vara lite bomaterial där inne…

Grodan
0

Gah, vad fint o härligt de har dina musar, KickiG.

Det var länge sedan trycksvärtan på/i tidningar var giftig. Idag är den väl typ baserad på aska/sot och bindemedel (någon olja).

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
0

#12 Tack :)  Bästa är att jag plockat ut springhjulet eftersom de aldrig använde det, och Gnuttan aka Fläskpaddan har blivit mindre fläskig. I början klarade hon med nöd och näppe av att klättra över kanten till andra sidan, och nu är hon nästan lika snabbt över som Smulan. Och Smulan barberar tydligen inte lika mycket Gnuttan heller, eftersom det mera sällan hörs pip och pälsen har blivit lite tätare igen. 

Så länge de är lyckliga är jag lycklig. Även om det inte verkar blir såna sociala puss-möss som jag önskar att de var.

Och tjejerna blir lyckliga nu när de får sitt underbara tidningspapper tillbaka.

Sugar Mist
0

Jag städade nyss deras bur och försökte mig på ett "strand" tema med en "sjö"(aka ett grytlock fylld med vatten) som jag hade tänkt lägga ner ärtor i sedan som de får fiska upp, när de lugnat sig och gjort iordning ett bo. 

Innuti

-

Sugar Mist
0

Ovanför

-

Sugar Mist
0

Framifrån(Har satt skålarna utanför så de MÅSTE komma ut och hälsa för att äta >:) )

Det ser förövrigt väldigt tomt ut i brist på toarullar men jag springer och letar efter oarullar dagligen så buren är snart fylld, hehe.

-