Beroendeframkallande...
Tänk så det kan bli…
Vi skulle från början bara skaffa en… sen kom vi på att hon behöver ju sällskap, så det blev två… När sen den ena dog skulle vi skaffa en kompis till damen som blev ensam kvar (ironiskt nog den som införskaffades som sällskap till nr 1), en kompis kändes lite vanskligt med vår erfarenhet så det fick bli två. Vid inköpstillfället blev dock jag kär i en annan är den som sonen valde ut och den som valde ut sonen, så det blev tre… Och så har jag tingat en bäbis…
Så de som säger att möss blir så många har helt rätt, fast det kan bli så på många olika sätt! 😇
Jag förstår precis. Det är så trevligt att ha flera.
Jag är lite så med iller just nu. Jag har tidigare bara haft en åt gången. Det har fungerat jättebra. Men nu fick jag erbjudande om två illerhanar samtidigt och den ena kunde jag bara inte lämna kvar, han behövde mig. Så jag bestämde att äh, jag kan ju ta bägge. De behöver mig bägge två. Går det inte så får det vara avdelat mellan dem.
Så jag försökte läsa på lite omhur man introducerar illrar för varandra och hittade lite på nätet. Hopsättningen var konstig, illrar har ett helt annat kroppspråk än hund, mus, råtta osv… Så jag är efter 2 veckor fortfarande inte helt säker på att det kommer att funka.
Men så har jag hört att om man skaffar en valp så kan banden mellan illrarna bli starkare. Det kan vara lättare att få det att funka om jag introducerar iller nummer 3… så det är läget just nu… jag är intresserad av illervalp… lol (jag som egentligen tar omplaceringsillrar i största möjliga mån och av de totalt 7 illrar jag haft bara skaffat en valp - Benziller)