Bilder på färger
Jag är då sugen på att skaffa mig några töser, men jag är inte så inne på färgerna än.. Eller asså, jag kan i princip det jag kommer ihåg från råttorna.
Men om man bortser från det så skulle jag uppskatta det väldigt mycket om ni vill lägga upp lite bilder på era möss och beskriva vilken färg och vilket hårlag det är :)
Så jag får ett litet hum om det hela och kommer på vad för färger jag skulle vilja ha.
tack på förhand *ler*

Det här är Jonathan Lejonhjärta
Engelsktypad creme satin korthår

Älskar mina stora små vänner..
Det var en fin färg, gillar satin, så blankt och härligt :)

Och här är en på hans bror: Rasmus på Luffen. Han har precis samma färg och hårlag men utan satin. Man ser att de blir mycket ljusare utan satin.

Men shit, jag måste då säga att utan Satin var det ännu finare.
Kanske är en färg man ska leta efter..
gillar siamese och himalaya, så det ska jag leta efter också :)

Jag är nog också lite inne på färger utan satin just nu.
Kan vara bra att veta, att denna creme-färg är en röd variant, dvs baserad på A(y)-genen. Som alla de röda mössen har de otroligt vackra färger, vem kan motstå dem?
Jag har skrivit en artikel om just de röda mössens genetik. Kan vara bra att läsa innan man skaffar sig en sådan. 
Och jag faller för satinmusen Jonatan. Svårt att finna något vackrare - i mina ögon alltså. *bedårad*
Ska kika in den artikeln idag :)
Ingen som har lite flera bilder? Och bebbar för den delen.
På choklad, agouti och siameser kanske? *ler*
#9 Åh den svarta *förälskad*
är på jakt efter en sådan, och långhårig dessutom är ju så underbart mysigt :)
Vilken utställning? Enköping?
Vet inte om jag kan gå på den, men om nån kanske kan ta med den och möta upp mig i stockholm eller något sådant vore ju helt undebart.
Jag skulle nog lätt kunna tinga den utav dig om jag får, amaira.
Och ev nån annan också, beroende på vilka färger m.m. :)
Ska till Therese (Therran) på Onsdag och kolla på siamese och/eller himalaya. *längtar*
Chokladen var en väldigt fin färg det också, ingen sån tös till salu? :)

Grodan har annars chocolate till salu, såg jag.
då kanske jag borde ta och ringa henne också :) fast det hade jag ändå tänkt göra, ta och kolla lite vad hon har för honor.
tack för tipset! *ler*

Tack för bilden, den ska sparas ^^

Vad olika dom såg ut, vad beror det på? :)

Och en länk till Finska musklubben som har bra bilder på olika färger.

Champagne/tan.

Blue-argente/berkshire, dvs pannfläck och vitt på magen. Fast Chiquititas pannfläck är mer som vita hår i pannan.

Amaira: både Elvira och Chiquitita är jättesöta. Små söta mumsbitar till mustjejer.

Åååå

Det här var en bra tråd!
#15 de är sååååååå fina elyria!!!
Jag kan tipsa om en artikel jag skrev för ett tag sedan
Musens pälsfärger - borde väl göra om den… nån dag…
Det här blev en lyckad tråd tycker jag med. Tack för alla bilder och tipset till finska sidan :)