Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 437 ggr
westblom
0

Musuppfödare i Sandviken?

Jag undrar om det finns någon som föder upp möss i Sandviken[Gävleborgslän] jag har varit in och kollat på Musföreningens hemsida men hittade ingen , sen undrar jag om maten till mössen det bästa är ju om man blandar själv har jag förstått , men om man köper mus mat på djuraffär vad ska man köpa för något då?

KickiG
3

Jag tycker personligen, vad gäller all djurmat, att ju mindre färgämnen, konserveringsämnen och konstgjorda grejer det är i maten, desto bättre. Djuraffärernas matblandningar brukar (inte nödvändigtvis) vara bättre än mataffärernas matblandningar. Och så tycker jag att ju mera detaljerad innehållsförteckning det finns på påsen, desto bättre koll har man på vad det finns i den. 

Blandade för några dagar sedan för första gången själv musmat, och det var mycket lättare än jag trodde. Största besväret var att hitta alla ingredienser i mataffärerna (ville ha så mycket ekologiskt som möjligt), men nu när jag har koll på vad som finns var, och kan fylla på förrånden allt an efter som en ingrediens tar slut, så kommer det att gå lekande lätt tycker jag. Köpte även en köksvåg som jag kan väga både mössen och maten med.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

westblom
0

ok ,man kan ju byta ut havre ,vete ,korn , råg mot axas grynblandning också läste jag på musföreningens hemsida , det bästa är nog att blanda själv iaf så får det bli jag har ju aldrig haft möss förut men har läst på om vad dom ska ha för mat mm , eftersom jag inte haft möss förut så ville jag läsa på lite först innan jag köper dessa fina små varelser.