Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 548 ggr
Linn
0

Någon online?

Jag har inte hittat några matartiklar som Grodan tipsade om så jag har fortfarande inte blandat någon mat till dom små. (vad jag har köpt kan ni se i min tråd "mat?"

Jag läste någonstans att dom inte ska ha någonstans att gömma sig den första tiden, är det så och i sånna fall hur länge? ska jag ta bort både hur och rören jag köpt?

Tacksam för svar snabbt, då jag snart åker och hämtar dom små liven. :)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Terato
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha jag sitter här nästan jämt på mornarna och kvällarna. Använd dig av delen som finns här som heter Artiklar. Där kan du söka på t.ex mat. Men här får du en gratis genväg av mig:

http://www.mus.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=25e2fa51-6d54-4c44-a886-fa4196a4026c

När det gäller att gömma sig. jag tycker du ska plocka bort alla saker där det blir svårt att få tag i musen om du förstår. Men de måste få gömma sig om de vill. Kör med toarullar och ett sovhus som man lätt kan lyfta upp och plocka ut dem ur. Man kan ta något plastpaket och klippa i. Jag brukar köpa ett litet Sorbetglasspaket på Lidl och klippa ett litet hål i locket. Superbra sovhus! (kostar typ en femma, glassen är skitäcklig, den häller jag ut) :P

Lägger in en bild på hur jag klippt hålet i glasspaketet. Det är ju jättebra eftersom locket lätt kan tas bort.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Förresten, du kanske funderar på hur mycket av varje du ska ha. De fyra sädeslagen är viktigast. Kör en deciliter av varje. Så kan du ju välja och höfta i lite av de andra. Kanske en matsked av varje.

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Här kommer litet tips med blandning till mössen:
3 delar av vadera havre, korn, vete och råg
1 del av vadera hirs, bovete och eukanuba/likvärdig kattmat(ej för fet)
1/2 del av vadera linfrö, solrosfrö och sesamfeö.
1/8 del av vadera alfaalfaför och quinoafrö. 

Det man menar med typ 3 delar är liknande 3 dl, 1/8 del är 1/8dels dl för att ha som jämförelse.

Linn
0

Tack så jätte mycket för tipsen! :) och det var nog Muszimba som förstod mig bäst om vad det var för svar jag ville ha. :P Men tack till dig med Terato, det var fiffiga saker där ockås. :)

Linn

Terato
0

haha ja det var jättebra!

teratos.r8or.se

Terato
0

Förresten, i vilken form har ni i vete och korn?

Jag köper alltid en basmüsli som innehåller de frya sädeslagen som bas och höftar i resten. Det är toppen för i müslin är allt i grynform. Men ibland är man ju fattigare och tar det man har i skafferet. Men har aldrig t.ex sett att man kan köpa vetegryn. Brukar ta vetegroddar istället. Och korn då? De grynen är ju som små hårda klumpar när man köper det löst.

teratos.r8or.se

Linn
0

Om du kollar i min tråd "mat?" så ser du där vad jag har köpt för något. måste rusa iväg till bussen nu.. ska hämta Zanzibar och Zamora i gbg. :)

Linn

Terato
0

Men jag har aldrig sett något vetekross. Ledsen  Vart hittar ni det?

Åå men vad spännande!

teratos.r8or.se

Jaag
0

Jag köper en müsli som jag sedan blandar i lite olika grejor i

Terato
0

ja jag tycker också det är enklast. har alltid gjort så. men är ju ändå kul att veta..

teratos.r8or.se

dreamiz
0

Jag brukar köpa osötad musli o blanda i annat i. Ibland köper jag fyrkornskross. Båda innehåller både korn, råg, vete o havre.

Linn
0

ok. får se om jag hittar något sådant nästa gång…

Linn