Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 341 ggr
Highlandertess
0

Transport med tåg?

Jag har aldrig tänkt på detta förut, men hur är det med att frakta möss på tåg? En bekant till mig hade med sig två möss på tåg en gång. De var i en bur som stod i en bag som var öppen där uppe. Ingen sa något då, inte konduktören heller. Men när jag bokat biljetter på sistone så har jag sett att man kan boka "djuravdelning". Så är det någon som vet reglerna? Vore intressant att veta :-)

Muszimba
0

När man åker med djur med päls ska man boka biljett på djurtillåtet med tanke på allergiker. Men ibland finns det inte någon biljett kvar på djurtillåtet och då får man väl åka på "vanlig" biljett.

Highlandertess
0

#1 - Ok, tack för svaret!

dreamiz
0

Japp, djur tillåtet är det som gäller. I övriga vagnar får man inte ha djur.

Elyria
0

När vi hämtade våra första möss hos Grodan för två år sen åkte vi tåg och satt i djurkupé. Skulle jag kunna tänka mig att göra även utan djur…

Pimu
0

När jag var o hämta möss från amaira så ORKADE JAG INTE gå till näst sista vagnen, så jag satte mig vid (icke tillåtet med djur) men hade mössen bakom en stol (på tillåtet för djur) eftersom de var fullt på sittplatserna på den vagnen, de gick jätte bra .. tittade till dom lite då o då ..

Terato
0

när vi åkte till uppsala för att leverera möss så glömde vi att beställa djurplats. Men jag gömde dem i en papperspåse. Fast man SKA ju tänka på allergiker men nu fick det bara bli så..

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

Jo, man ska tänka på dom allergiska … men de finns en skylt ovanför dörren (djur tillåtet) annars .. för är de inte så fullt på tåget så kan dman sätta sig i en sådan vagn ..