Mus iFokus

Mus

Etiketter: matutfodring
Läst 564 ggr
Grodan
0

Hur mycket och hur stora bitar

När ni ger era möss färsk mat, hur mycket ger ni dem? Hur stora bitar?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

VStromberg
0

Det är jätteolika, men oftast inte mer än ~10gram, så att dom hinner äta upp innan det blir dåligt :) Jag ger bitarna så stora som dom är, men om det t.ex. är en köttbulle och det är flera möss i buren så delar jag den, så att alla kan få varsin bit. 😃

MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus

KickiG
0

Det beror faktiskt lite på vad det är jag ger. Är det kött, ris eller potatis ger jag bara några små bitar till mössen. Är det något jag vet att Gnuttan Fläskpadda älskar, så kan jag till och med välja att handmata dem så att Smulan Julegris också får en liten tugga.

Gegga får de ½-1 tesked av. Sallad, gurka, maskrosblad och dylikt sätter jag in ganska mycket av för det blir de inte tjocka av. Sedan plockar jag bort det som de inte ätit upp.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Iyen]
0

Jadu. Jag brukar ju gegga ihop saker så exakt hur mycket av varje vet jag inte. Men jag fyller en tesked, och sedan formar jag hälften av det till en oval klump. Och så ger jag mellan 1/2 och 2/3 av den :) per mus. Vet inte om det är för mycket egentligen. Det beror ju såklart på vad som är i geggan också…

Sugar Mist
0

Jag bara hackade upp och slängde in i buren. Typ. Gegga fick de kanske någon tesked av.. fick ofta slänga hälften, men vad gör det liksom. De fick smaka på saker väldigt ofta, speciellt när buren stod i vardagsrummet. Att kika ut över burkanten när matte satt i soffan mittemot var poppis, då fick man alltid smaka- varesig det var glass eller "riktig" mat. 

De levde loppan helt enkelt, och var i god kondis(t.o.m. tjockis-Roan gick ner ett par gram innan avlivningen, det ni!!)

-