Intresse av eng.typade hanar någon?
Jag fick nyligen en 2:a kull på Rapunzels Reunion champange tan kh eng och 2005 års diamantmus, Vattnadals Heathen agouti kh eng. Bifogare tt fota av de båda tillsammans.
Jag har 4 hanar och 1 hona från första kullen, där 2 hanar (en ar, en ag båda tan) är till salu. Foton finns i matt album här.
Nu undrar jag om det finns något intresse för hanar ur denna kombination.
Hetahen kommer ev att användas i ytterligare en kull, men då med annan hane.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ja, tack! Den blonda killen vill jag gärna ha 
Mja, inte riktigt my type of guys… Kan du inte fresta mig med någon annan? :D
och jag kan ta Heathen… hehe
Då tar jag Reunion
cosmonita hann före dig tomas
ska vi dela en hane tomas?
vad har de för stamtavla elin?
Nu är det ju Elin som väljer vem hon vill sälja till, jag tror inte det var först till kvarn så Thomas har nog en stor chans, även om jag hann före 
inte säkert, elin vet att han får bo hos mig… och hon vet att mitt hem först och främst är öppet för texelkillar
Ja, eftersom mina möss bor hemma hos Grodan så är det egentligen svårt att köpa in möss för mig. Framförallt hannar.
Dumma jag har fyllt mitt hem med en massa krulliga hanar, men tre burar lär bli tomma inom kort… Kanske fyra om fijja vill ha en av mina gubbar. ![]()

Oh jaa.. jaa vill ha en gubbe. Kommer snart å musnappar en!

Nu är det ju så, att varken Heathen eller Reunion kommer att flytta, bara deras bebbar. Visst kanske jag kan tänka mig att sälja Reunion vidare när jag avlat klart och har ett par toppensöner till honom, men det dröjer nog lite till. Till slutet av sommaren eller så i alla fall…
Vad jag vill veta nu, är ju om jag ska kulla hanar eller inte i den nya kullen. 11 bebbar, och jag vill inte bli sittande med 10 hanar, typ… Finns 2 till salu av den första, jag är själv inte intresserad av att spara fler än 2, känner jag.
Reunion har bara ch/t kh engtypat, namnen vet jag inte om säger så mycket, men Rapunzels Equinox och Adalbertus Victoria heter föräldrarna.
Mamman är alltså VDs Heathen, underbar i temp och vacker dessutom, ag kh engtypad. Hennes pappa är VD Ego, ag skh, e: STJ Nanook ag kh (med Knuspergardens finska möss bakåt, X-man och Morgan heter föräldrarna där, ag kh). Egos mamma hette Bettan, hona från jobbet som var snygg, trevlig och hängde med ett bra tag. Hennes pappa var sv/du kh holländsk import och mamman var underbara mjuka Häxans Gulddrake ar/du lh (Mr Jingles ci/du lh och Musli ar/du lh)
Heathens mamma var Elegance, en si-ag be kh import från Tyskland. Tyvärr dog hon då ungarna var ca 14 dagar, en 5 st klarade sig.
MVH Elin
Ja, jag är intresserad av en hane ur den kullen, men jag har redan mailat dig.
Anu
Det är fina djur du har där, Elin!
Jag skulle gladeligen ta en om jag var säker på att c(e)-genen inte fanns där, för jag tycker mycket om dina möss! 
Jag kan öppna mitt hem för Reunion den dagen han vill flytta, vet att det finns en och annan fawnhona han kan träffa här… 
he he…

Uppdaterar lite info idag.
Nya kullen bestod av 11 ungar och bara 4 honor. Då det var en yttepyttehona, så kullade jag alla hanar utom 2 nyss. Har alltså 2 till salu sedan tidigare, ag och ar i tan kh, och sparade en ag och en ar igen.
Har således troligen 2 ar/t kh och 2 ag/t kh engtypade av ovan nämnda kombination till salu.
Intresserad, hojta till av vilken, så bokar jag!
Nytt foto av de äldre grabbarna idag, knapt 6 v gamla.
MVH Elin
Hej
Jag är inte så införstådd med alla förkortningar men vill gärna boka en av hanarna med den ljusa färgen, ar/t kh antar jag att den kallas.

Då har du en argente tan kille tingad!
MVH Elin

Kulla, betyder det avliva?!
Ja.

Då har jag lärt mig något nytt idag också. Och det var inte på jobbet…