Springer i cirklar
Hej jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig men jag har en liten hanmus hemma och jag tror att han är sjuk. Jag vet inte hur gammal han är för han blev upphittad av polisen och jag fick ta hand honom. Han har tappat ett öga men är för övrigt frisk. Fin päls, fina klor, fina tänder och äter och dricker bra. Bajset ser också bra ut. Men nu på senare tid har han börjat bete sig konstigt. Det började med att han bara började gå i cirklar åt höger. Jag googlade och hittade svar på att de kan vara uttråkade men jag har en stor bur med mycket leksaker och ett hjul. Han får även springa ute fritt varje dag. Sen kom jag över en sida på internet där det stod om dansmöss. Vilket jag förstod inte fanns utan den är möss som fått problem i innerörat och förlorat lite av balansen. Jag undrar om detta stämmer, om det är det min lilla pojke har eller om det kan vara något annat. Nu sista veckan har han blivit lite tokig, han springer jätteformat i cirklar i buren och jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag tar upp honom och gosar, sätter honom i nya miljöer och försöker stanna honom. Han har även fått sprungit i en liten hamsterboll men han fortsätter. Jag tror inte det är normalt att han springer så där fort så jag vet inte om jag måste ta bort honom eller om han behöver medicin. Väldigt tacksam för svar på någon som kan berätta vad som händer med lille pojken.
Snedskalle tänker jag på
Medarbetare på Vegetariskt Ifokus
Usch då de kan nog stämma :/
Men han har bra balans och byter håll ibland så de måste vara i tidigt stadium då.
Ja det kan fortfarande botas om du sticker iväg till veterinären :) Dock kommer han alltid gå så som har går nu eftersom det inte går att rätta till, men frisk kan han bli iallafall.
Kan du filma?
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
Vore lätt att förstå om vi kunde få se en film, så håller med #5 där. Filma med din mobil om du kan eller låna någons mobil som du kan filma med…
Det första jag tänker på är att han kan ha en skada. Eftersom han är upphittad och har en skada redan, så kan man ju lätt anta att det finns andra skador.
Jag har själv haft en råtta och en mus som efter olycka (fall och slag i huvudet) fick snedskalle pga skadorna efter slaget i huvudet.
hur går det?
Undrar också
Oj vad många som skrivit jag har gjort en film nu när han springer på mattan :) men jag har trubbel att få upp videon :/
Du måste ladda upp den på youtube och sen klistra in länken i fältet som dyker upp när du klickar på "infoga video."
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Lägg upp filmen på Youtube eller Vimeo. Kopiera "Dela"-URL/webadressen och lägg in i ett inlägg - klicka i rutan "Infoga video och du får upp en rad där du ska klistra in URL/webadressen.
Hej jag har varit och avlivat lilla pojken, det visade sig att han hade fått en hjärnblödning :( men det var de bästa för honom att få somna in. Vertenärerna tyckte så synd om honom att de tillochmed gjorde det gratis.
#12 Åh vad ledsamt att höra! Men du gjorde absolut rätt beslut, man ska inte låta djuren lida i onödan. Och vilken otroligt schysst veterinär du har.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus