Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1183 ggr
[Ruber]
0

Bits möss hårt?

Hej! Har ni någon erfarenhet om hur hårt möss kan bita? Kan det hända att de förstör en fingers funktion, eller är det bara ytliga nafs? Funderar på att köpa möss,  och kommer naturligtvis behandla dem med största respekt och erbjuda stressfri miljö, men vill ändå veta vilken risk jag utsätter mina händer för. :)

Roze4235
0

Ja dem bits jävligt hårt! Så du ska nog vara försiktig!

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

KickiG
1

Mina egna möss nafsade i början när de kom till mig, men har inte gjort det på länge. Den ena gillar att "provsmaka" på nageln, De har aldrig bitit så hårt att det skulle komma blod, bara små nyp.

Möss har ju väldigt små munnar, så tror inte att de skulle klara av att allvarligt skada ett människo-finger.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[cessi]
1

#1 Det beror ju hemskt mycket på varifrån mössen kommer ifrån och hur de blivit hanterade innan. Mina har aldrig bitits så hårt som du beskriver, utan har som mest nafsat lite grann på mina fingrar. Jag har ALDRIG börjat blöda och det ska inte behöva hända om man köper möss som är välhanterade och stresståliga.

#0 Jag skulle rekommendera dig att du besöker den mus/ de möss som du funderar på att köpa innan och ser hur de beter sig. Det krävs inte så mycket kontakt med dem innan du märker om de är bitiga/nafsiga eller inte. Mina kan nafsa ibland om jag har något gott på fingret men isf är det bara att putta bort musens nos (försiktigt såklart!) för att visa att det inte är okej. Lycka till :)

Grodan
7

japp de bits mycket hårt och de riktar sig mot strupen… så passa dig! 😛😉

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[cessi]
0

#4 Hahaha grodan, nu såg jag framför mig en gigantisk zombiemus :D

Grodan
3

❤️ Biväär - däj will it jår bräijn wänn jo gå to slip

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
1

#6 Hhahahaaha xD

--------------

TS: De bits hårt, men de bits inte ofta om man inte har otur(som jag..) och får en mus med fel i skallen. Mina två möss(Som tyvärr är borta nu) var helt skilda. Roan bet så fort man stoppade i handen i buren och hon var INTE nådig. Mina händer var söndertuggade ett tag och när jag skulle byta vatten och mat blev det FORT. Hon var inte snäll mot burkompisen Delta heller för den delen. Delta var ängeln själv, något blyg pga ingen hantering. Det värsta hon gjorde var att nafsa lite lätt eller flytta mina fingrar. 

Om du ska ha möss, gör inte som mig och ta första bästa utan ta tid och kolla vilka uppfödare som avlar på trevliga, långlivade och friska möss.

-

[Ruber]
0

Tack för svar! Låter som om man har goda chanser till bra kontakt. :-) Man lär väl sig så småningom vad de inte gillar och vet undvika göra om sånt.