Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1741 ggr
CupcakeGod
0

Japanska Dansmöss?

Ja… Vad kan jag säga?

Idag skickade jag meddelanden till okunniga annonsörer på blocket som inte verkar bry sig om djuren dem säljer. 

Så hittade jag en person som säljer Japanska Dansmöss. Det finns djuraffärer som försöker sälja sina möss under namnet dansmus men Japanska Dansmöss har jag aldrig hört talas om. 

Såklart meddelade jag tjejen om att mössen hon säljer är vanliga tammöss. Vill ni veta vad jag fick för svar? "okej… men jag vet att det är Japanska Dansmöss". 

Åsikter?

KickiG
2

Jag tror tyvärr inte det är så mycket man kan göra i sådana här lägen. Man kan ju anmäla annonser till Blockets kundtjänst, det har jag själv gjort några gånger.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
1

Du ska ha all kredit för att du tog dig tid och kontaktade personen och försökte informera.

Jag glor mkt på blocket, för att det är kul, men jag säljer ogärna djur där. Jag får inte alls det klientel jag vill. Det är inte ofta heller jag köper djur från blocket - för jag kan inte tycka att det är superseriöst att annonsera där, tyvärr. Det låter fördomsfullt, tyvärr. Men jag är av en generation där man är med i en klubb och letar seriösa hem till en välplanerad kull via den. Inte kränger djur som om man har godisbutik - alla får komma och plocka. Eller peka på vilken du vill ha så får du den. Här kan tänkas att jag är oerhört omodern och inte hänger med… sjår, tyck det. Men jag har inte sett så mkt positivt av utvecklingen av djurmarknaden idag. Tyvärr. Möss behandlas som leksaker, de har inget värde. Alla avlar som kissnödiga och slår sedan ihjäl mössen för att det blev för många…

Så i en hård marknad där möss är värda nada och det finns för många, är Japansk dansmus ett trevligt försäljningsknep ibland… I vissa zoobutiker säljer man faktiskt fortfarande sådana och det är ju så att folk litar på att folk i zoobutiker vet vad de snackar om…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️