Layout till hemsida!
Om du fick bestämma, hur skulle SVEMUS hemsida då se ut? Layoutmässigt!
Gör en skiss och ladda upp i tråden!
Lek lite!
Ge oss inspiriation och näring!
Hur mycket finns det möjlighet att ändra på?
Upplägget ska vara ung detsamma, så det är färger, former och fantasi…
inte kunde jag sova inte, gjorde en skiss istället… 

Åh vad härlig grodan!! den där gilalr jag helskarpt!!!!!
LOL… bara lekte lite… för att få igång er andra… ska bli kul att se era bidrag… kom igen, våga bräijnstårma, fantisera o leka lite!!!

Ohh, ska leka lite ^^
vvore kul å se lite mera förslag faktiskt!
såhär färgglatt kan de också va… huga… urk… haha

Om jag ska vara ärlig så röstar jag mera på den senare än den första…..
Hade gärna också lekt runt men jag och datorer kommer inte så bra överrens….

Tydlig och enkel, tycker jag är det viktigaste. Lätt att förstå hur man klickar sig vidare, lätt att läsa för alla - inklusive dyslektiker, synskadade och datorovana.

reverse Den var jättefin!
intressant reverse… mer förslag… kom igen LEK… det är inte blodigt allvar…
Jättefin, reverse!

Gud vad fin reverse

Jag gillar också Reverses förslag!

Jag gillar också reverses förslag…

jag med!
Älskar mina stora små vänner..

Ja den är jätte jättefin!
Som Webdesigner så håller jag med.
reverse layout är grymt snygg lätt navigerad och stilren precis så en sida ska vara.
Phett jobbat reverse.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Jösses…
Jag fick bra träning när jag gjorde min blog i vintras, antar jag…
//Lina

#11 Gillade denna layout jättemycket. SNYGGT!!!
Kramen!
lek gärna lite mer, folk!

Och jag gillar också Reverses förslag jättemycket. Den är helt enkelt stilren! Lätt att navigera på, samtidigt som den är personlig utan att vara för snuttig.
Tycker också om färgerna, den är behaglig för ögat.
jag tycker att alla ska göra ett ex av hur de tycker SVEMUS hemsida kan/bör/ska se ut, på skoj - speciellt de som har mycket åsikter om hur det INTE ska se ut!!! 
reverse, du får gärna göra flera förslag, men i ljuslila, svart och vitt (svart text på vit bakgrund på textsidor) då flera uttryckt att så ska färgskalan se ut
#24 Jag tycker den var stilren och bra - helt klart med ett mustema. ;)
//Lina
ah, jättefint!

Själv tycker jag att textstilen ska vara ren och rak, typ verdana och times new roman. Jag vet inte varför men när man använder såna "gulliga" stilar känns det mindre seriöst på nåt sätt tycker jag.

De som "kan" det där med typsnitt rekommenderar Verdana till webben för det typsnittet är lätt att läsa på skärmen. Till sånt som ska läsas på papper rekommenderar de Times new roman.
Och det är lättare att läsa om man inte använder bara versaler (stora bokstäver).
Och så ska man ju tänka på färgerna också så att de inte flyter ihop för färgblinda och synskadade.
JÄJ, vad KUL att du hakade på Nutiz! *skuttar lite av glädje* 
Tycker fortfarande bäst om #14. Tycker färgerna känns behagliga, texterna lättlästa, upplägget bra. #28 blev genast "fel" i mina ögon, kanske om det är en ljusare och mildare lila färg?
Jag vet inte vad det är som gör att jag upplever #14 som så behaglig. Men nu ska jag inte tjata mer om det. Frågan är ju vad MAJORITETEN anser, den ska ju locka andra och nya, jag är redan "lockad". 
Nej, jag gör inget förslag (sorry), har ingen inspiration eller tanke att utgå från. Inte heller tid över.
#34 Lila är ju en ganska ogästvänlig färg hur man än gör, därför ser man det ju sällan i inredningssammanhang till exempel. =) Finns en anledning till att inredare älskar att inreda i choklad/caffe latte/beige-färger, därför att de flestas ögon inte störs av det, utan tvärtom tycker det känns lugnande (och aptitretande) att titta på. Jag är helt klart med på den "bruna trenden" så att säga, mycket av det jag gör har de färgerna.
//Lina
#35 Ja, jag tycker den 1:a var mkt bättre färg .. på nr #14

Hejar på nr 14
Det är inte någon tävling, utan jag vill bara ha in förslag. Förslag på hur den lilla klubben SVEMUS hemsida ska kunna locka medlemmar, samt visa upp ett vuxet, moget och seriöst intryck!
Vi som håller på att utveckla hemsidan KAN inte läsa tankar, så det är bra om ni kan visa hur ni vill att sidan ska se ut. Vet ni en snygg sida, så kan ni väl göra ett förslag inspirerat av detta eller ladda upp en skärmdumpsbild av sidan.

Snyggt Grodan .. 

Jag gillade #39 mest.. ren snygg i "rätt" färger *ler*…. för det är ju lila o svart som är klubbens färger om jag inte missförstått helt. Och då tycker jag att man ska ta upp det igen.
Fast jag då helst skulle ta bort bilden på sidan ;).

Håller med Mandymoo, med tillägget att jag skulle vilja se förslag på andra typsnitt till "SVEMUS"-rubriken…

Ja det håller jag med om - Svemus-rubriken ser jag också hellre i annat typsnitt.
Och om man tar bort bilden på högerkanten så kan man också göra den smalare så att mitten/centrum blir större.

#39 e bara för snygg!!

Håller fullständigt med #43!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
snick snack, jag har ju bett er att ladda upp förslag. de grejer jag gör är bara för att inspirera er andra. snälla sluta skriva vad ni tycker och GÖR förslag istället!

Alla KAN inte - har inte fantasi på det sättet, eller kunskap o vilja att göra det o det måste man acceptera.
Och om man sen hittar något som man tyckte hade bra layout, bra färger osv så måste man ju säga det… annars är det ju heller ingen mening med att göra förslag???
Håller me #47 Har inga kunskaper till o göra hemsidor .. *suck*
Nåt för min sambo .. *bankar på hans huve*
Så nu så kommer mitt bidrag i denna virrevarr av förslag. Efter många hårda slag i huvet av min sambo Pimu så satte jag fart och detta blev resultatet.
Dock är upplösningen stor pga att jag skulle få med hela sidan i en bild 1280x1024. Sidan funkar i 1024x768 och uppåt och med IE 5.5 och nyare samt Firefox.
Sidan följer strikt XHTML 1.0 och klarar w3.org validering och css validering.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Sidan ligger änen här ---> SVEMUS DEMO
Härligt XylenCr3w! Fast det är fel färg…
Gillar den sidan som du hade som ex som du skickade 2007-05-31
21:13 bäst.
Rent snyggt och lättläst! Så ska det vara! Inga krussiduller !
Grodan, jag gjorde iaf ett tappert försök mer kan man inte göra än att försöka…
Fast det skulle vara kul att få lite mera fakta om färger och dyligt som det ska vara på sidan.

Klubbens färg är lila o svart.
Sen att sida ska täcka hela skärmen - inte så mycket luft kvar på sidorna - för då kan man inte utnyttja foton på samma sätt.
Ja så tycker ialla fall jag *ler*
XylenCr3w, självklart, kul att du gjorde ett förslag tycker jag. Jag ska försöka fråga några proffsiga webdesigners vad de har för ideér, kan ju ge en del inspiriation om inte annat. Själv kan jag ju som sagt leka hur mycket som helst!
några flera förslag?
#54 Som Webdesigner jag är så tycker jag med min erfarenhet att en hemsida ska vara gjord i tabeller och inte i frames och sidan ska vara centrerad. Och att utnyttja bilderna använder man bildredigerings program till för att få bilderna som man vill ha dom.
Vill gärna ha kritik på min egen hemsida Xylen Cr3w© Webdesign Sidan är optimerad för IE 6.0 eller nyare och FF upplösning 1024 x 768. Och nej den är inte validerad i W3C standard i varken html eller css. Kanske är fel ställe och lägga detta på men jag blir less på folk som tror sig veta om saker och ting. Hoppas att moderatörerna har överseende för detta.
#56/ Grodan jag jobbar för fullt med ett nytt förslag och denna gång i Svart/Lila
Mja, näe, jag gillar inte heller frames, men cms/portallösningar gillar jag. Det är redan bestämt att SVEMUS ska ha en portallösning, med egen kodning - vilken pågår nu - och det enda som vi alltså inte vet är hur den ska se ut i färg, form etc. DVS hur den ska se ut för ögat. Designen.
Layoutmässigt ska den se ut som nu, dvs ha vänstermeny, högermeny, huvudrubrik/meny…
Här är mitt nästa förslag men innehåller tyvärr inte top länkarna utan dom är placerade i vänstra menyn.
#60 Snyggt.
Kanske en liten aning ljusare ton på den lila färgen?
Ja, nu börjar det likna nåt XylenCr3w!!! 

#60: Jättesnyggt! Fast kanske ljusa upp den lila färgen lite?
#60 & #62 Tack….
Här är en likadan fast ljusare lila, och en liten bild med oxå 

Å den sidan ser trevlig ut att besöka!
Älskar mina stora små vänner..
Jaaaaahapp det märks att man har semester, det bara sprutar fram weblayouter
Men här kommer ett till design förslag från xylencr3w.se annpassat för alla webläsare och upplösningen 1024 x 768 validerad html och css enligt w3c standard.

#66 Jag föredrog den med mer lila… Helsvart bakgrund ger mig en känsla av en 'privat' sida. Känns mindre seriöst på något sätt.

#64 var jätte fin. :) jag hade också gärna velat göra ett förslag men jag har inte den blekaste aning om hur man gör.. :(

#68 vet inte heller hur man gör ^^ så du är inte ensam :P

Lekte lite med paint… Passar nog någon av mina framtida hemsidor bättre än en förenings x'D
nr1: http://i13.tinypic.com/4mitduq
(nr2: http://i13.tinypic.com/5404r5g )

#70 cool!
#70 Jättefin!!!