Stamtavlor försenade
Att skriva stamtavlor… hm… förutom att skrivaren ska fungera, så ska den även innehålla bläck och man ska ha massa papper att skriva ut på… SAMT man ska ha tid, lust och ORK att sitta vid datorn och lägga in infon om mössen…
Ett arbete som kan vara kul. Ibland.
Nu är det visserligen så att för 5 kr per stamtavla kan man få stamtavlan utskriven av SVEMUS registrator - ett pris som jag tycker är överkomligt och de stamtavlorna blir också väldigt fina.
Ev kommer jag att göra så framöver. För jag hamnar allt som oftast EFTER med stamtavleskrivandet… Så ni som väntar… jag har inte glömt er… helt… bara nästan… 
En fråga ang stamtavla: Kostar de inget att registrera? (har inte hittat nåt om de) bara om man vill ha de skrivet me maskin 5:-
det undrar jag med för snart är det dags.
/Anneli

Den enda kostnad det är för att registrera möss i Svemus är 5:- per mus som ska registreras. Man ska då göra ett kryss framför den aktuella musens namn och nummer på kullregistreringsblanketten. Det utöver frankerat & adresserat kuvert(din adress) till registratorn.

Jävlar! Jag har verkligen skjutit upp min registrering på d tecknade.. Nu är det ju dags att skriva om min egen kull också..
Älskar mina stora små vänner..
#3 ???
Det är GRATIS att registrera möss i SVEMUS för medlemmar! Vill man att registratorn skriver ut stamtavlorna kostar de 5 kr st.
Ja, musregistreringar är gratis.
Vill man ha stamtavlan kostar det postens porto.
Vi som är uppfödare måste skicka in reg-papper för att registrera dem och få ett regostreringsnummer, men vi har också fått stamtavleprogrammet i datorn och kan alltså skriva ut stamtavlorna själva.
Fast mitt program funkar inte på min dator, det sprider ut sig över för många sidor. Som tur är fungerar det på Hjärteväns dator, så det är där jag får skriva ut dem.
Det är ett himla pappersarbete att vara uppfödare. 

Grodan, vet du hur lång tid det tar innan jag får regestreringsnumrena till mina möss? inte för att jag vill stressa dig med tanke på att jag inte är i något särskilt behov utav dom, kom bara att tänka på det nu när jag läste i tråden.

När jag tänker efter, så tror jag nog att du glömt mig! De där 2 underbara cp-hanarna, eller vad de nu är, blåisar, fast med lite pointer, från årsmötet tror jag, har jag inga papper på. Fick på Å-grabbarna (varav en såldes vidare till en kille i stan som vill börja avla på snygga möss) men inte på dessa 2.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja. Skrivare/kopiator, papper, bläck, kuvert, frimärken…….Om man ändå kunde maila in det hela (som pdf) och få returposten som pdf för utskrift så kanske skulle det bli gjort.
#7 inte så lång tid till
#8 nämen… tyckte bestämt att jag skrivit ut deras stamtavla…