Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1130 ggr
Linn
0

Allergi?

Det var någon som sa till mig att möss är det djuret som är mest allergi framkallande och jag undrar nu om det är någon som vet hur allergin ger sig till känna..?

Det är nämligen så att min pojkvän har fått väldigt mycket röda prickar väligt tätt över nästan hela ryggen som kliar, Gråtermen det kliar visserligen alltid på hans rygg eftersom att han är så varm så det kan lika gärna vara värme utslag. Jag vet visserligen inte hur dom ser ut men jag tycker att det är lite mer troligt med värmeutslag… Jag tror också att han har haft prickarna sen innan mössen kom hem men jag är inte säker.

Jätte tacksam för svar. Skrattande

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Vattnadal
0

Jag är allergisk, egentligen mot alla pälsdjur. Mössen är det urinet man reagerar av, så om de går på mig, och klorna gör små minirispor i huden, så kliar det, blir rött och irriterat. Detta löser jag genom att inte låta dem på på den känsligaste huden, utan mer på händer och utanpå kläderna.

Ser man till att ha buren välstädad och ett bra strö som intre dammar borde ögon och näsallergiyttringar klara sig bra oxå.

Är lite skeptisk till att han skulle få utslag på hud som inte varit i kontakt med mössen. Misstänker ni allergi är det väl bara att se till att han inte tar i dem några dagar, och ser om det blir skillnad. fast jag är som sagt skeptisk till att musallergi skulle ge exem på ryggen…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Pehpsii
0

Jag är allerhisk mot ett 20tal saker, bla mynt, olika sorters plast etc, men jag har alrig haft problem med mössen.

Är de prickarna på ryggen små och flammiga och svider så låter det som värmeutslag (får jag hela sommaren)

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Jaag
0

Jag är allergisk mot pälsdjur men jag har faktist inte kännt av mössen alls Fundersam  Konstigt men roligt :)

Linn
0

Det var bra att ni lugnade ner mig för nu låter det ABSLOLUT INTE som att han är allergisk mot mina älskingar. han har ju inte haft dom springandes över hela ryggen.

#2 flammiga och svider? jag vet inte, det är inte min rygg. men han är ju röd och prickig över hela ryggen och jag skulle nog faktiskt vilja beskriva att det ser flammigt ut. Men jag vet inte om det svider. Det kliar som sagt "alltid" på hans rygg..

Linn

Terato
0

Jag ahr värmeutslag på bröst och mage och det blir som små prickar och det kliar nåt kolossalt.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

dreamiz
0

Jag har allergi mot vissa pälsdjur men känner inte av mössen alls.

Skulle också tro på värmeutslag. Jag får sånt där också ibland av sol o värme.

Pehpsii
0

Jag är nog vampyt tror jag. Soleksem och värmeutslag så fort jag går utomhus när det är soligt. Sen sedan jag opererade ögat så tåler jag inte solen i ögonen. Min ena pupill är lite trasig så den vill inte öppna och stänga sig så snabbt som de ska, så jag blir bländad av solen jättelätt (så som man blir av kamerablixtar).

Jag ska nog bo i en grotta på Grönland. Fast lite kallt för mössen kanske….

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Linn
0

#7 Du får dra el till grottan och ha fina elelement till dom Räcka ut tungan

Tack så mycket för era svar. Ska tala om för Daniel att det måste vara värme utslag och inte kan ha med mössen att göra.. Flört

Linn