Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 377 ggr
TheCottonCandy
0

Dilemma..

Jag har gjort ett tidigare inlägg om min sjuka mus. Det inlägget heter "Sjuk mus".

Jag skulle/ska köpa en annan medicin till henne då den jag har inte funkar. Men hon verkar inte må bra alls och det känns som jag bara förlänger hennes lidande 😕

Hon har en knöl vid halsen ungefär. Hon andas med magmusklerna och hon har förlorat aptiten lite. Hon går även lite stelt och lite långsammare och tror att det beror på hur hon andas. Trodde först att det var som det hade klibbat igen lite vid ögonen men det verkar vara svullet runt om ögonen. Mest runt om det ena då det typ är helt stängt och det öppnar sig knappt även om jag tvättar det. Hon ser verkligen inte ut att må bra 😕

Min fråga till er är nu om ni tycker att jag ska börja med ny medicinering eller om det är tid att låta henne slippa lidandet och komma upp till mushimlen? 

Jag kan först hämta medicinen på tisdag och verkar som hon försämras från dag till dag.

Hoppas att någon svarar ❤️

KickiG
0

Det är väldigt svårt att "bestämma" för någon annans del. Möss är väldigt små djur, som inte i första taget visar att de är sjuka. När de är så sjuka att vi ser det, då är de oftast redan väldigt sjuka. 

Hennes andning på filmklippet lät inte alls bra, är hon sämre nu? Om hon därtill äter dåligt och rör sig stelt… 

Jag skulle rekommendera att du kontaktar din veterinär på måndagen. Och lyssnar till vad både ditt hjärta och din hjärna säger.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

TheCottonCandy
0

Hon är lite sämre nu. hon rör sig ungefär lika stelt som på filmklippet. Det som är sämst är nog hennes ena öga. Det är jättesvårt att bestämma vad som är bäst för i buren sitter hon bara i sitt hus nästan hela tiden och kommer bara ut och äter och dricker ibland. Men när jag tar ut henne på tex min säng kryper hon runt och verkar nyfiken. Jag tror jag köper ny medicin och försöker behandla henne med den. Det kan ju funka och det skulle ju vara jättebra om hon kunde bli frisk. Tack för svaret :)