Hjälp!! Parar honorna sig?
Tog över två små mushonor från en kompis. Hon sa iallafall att hon var så gott som 100% säker på att båda var honor. Men alla kan ju göra fel. Nyss hördes det iallafall ett väldans pipande från buren. Och det såg ut som den ena försökte para sig med den andre. Då måste hon alltså haft fel? Vad ska jag göra nu? Har bara en bur så kan inte sära på dem. Ska jag köpa en ny bur o hoppas på att det inte "blev nått"? Har ingen erfarenhet så snälla ge mig lite råd. Vet inte riktigt hur det fungerar med möss.
Behöver inte betyda att det är en hona och en hane, honor har också dominansbeteende och "rider" på varandra. De kanske känner att de måste göra upp igen nu när de kommit till en ny bur… Titta på båda där nere samtidigt så lär du se om de ser likdana ut eller inte.
Ok, tack! Jo, du har rätt, jag ser ingen skillnad på dem alls. En fråga till, ska man ha samma hus till alla i buren, eller vill de ha ett eget? Jag har ett, men den ena, hon som jag antar har lägst rang har flyttat in i en toarulle istället.

Det är bra att ha flera, kan dom leka å undersöka oxå. Du behöverinte köpa nåt, utan ta en äggkartong, eller liknande som dom kan boa i
Jag brukar klippa tidningar/telefonkatalog i remsor som dom kan bädda med.