Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 248 ggr
Candydoll
0

Olika i samma bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om jag kan skaffa en choklad färgad mus och ha ihop med 2 vita små honor?

Bild->

ThereseW
0

Färgerna har ingen betydelse så, förutom att vissa har lättare att bli feta än andra Oskyldig

Så ja, du kan ha olika färger ihop.

fijja
0

Lånar tråden lite.. Hur många kan man ha tillsammans egentligen? Har ju 7 st nu tillsammans… (buren är 70 x 70 cm och 110 hög)Å ju fler desto roligare verkar dom ju ha. Men svårt att svara på kankse.. beror väl på buren och mössens temperament… Men iaf… Glad När det nu går så bra så kanske d ska räcka? Dumt att stoppa in fler å riskera bråk aksnke… Hur tänker ni??

dreamiz
0

Förr tyckte jag 4-5 var en lagom flock. Nu har jag en flock med 8 i o de funkar hur bra som helst!

Men visst ökar risken för bråk ju fler man sätter in, större risk att det är några som inte går ihop. Jag ska inte sätta in fler till de som är 8 då jag tycker det räcker o inte vill riskera att jag sätter in nån som inte funkar med de andra.

Mushonor brukar ju gå bra ihop men det finns ju undantag. De är ju individer som alla andra.

Grodan
0

Det finns nog inget antal utan det beror på individerna och miljön. Möss som är avlade på lugnt temperament med hög stresströskel - möss som klarar av att bo i fångenskap lätt - klarar lättare av att leva trivsamt i stora flockar samt har ett mindre dominant beteende och accepterar därmed lättare nya flockmedlemmar.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️